Alla inlägg under december 2007

Av Maria Thuré - 1 december 2007 15:08

Nu är det andra gången jag provar outfiten som jag ska ha på mig ikväll efter julfetsen hos Cia när vi går ut. Det måste ju vara ett typiskt tjejfenomen, eller? Som att mina kläder skulle se annorlunda ut sen igår jag provade dem!?! Så korkat! Men ändå känns det liksom bättre att få prova dem. Ikväll ska jag vara lite sådär skönt laidback och inte vara så himla partyklädd.


Det är nog en slags ritual det där. Fotbollspelare kanske måste ta på sig höger strumpa före vänster strumpa. Själv när jag spelade så försökte jag att aldrig få bollen att rulla över en linje under uppvärmningen. Idiotiskt för ibland kunde man ju få springa ihjäl sig efter en boll som var på väg ut. Pulsen gick från 0-190 efter en sådan rush. Och man blev ganska irriterad när bollen i skevensen efter nuddade linjen. För då kändes den rushen så onödig. Nuddade bollen linjen efter halva uppvärmningen så visste jag att jag skulle vara bra i första halvlek. Jag blev ganska bra på att lobba efter ett antal uppvärmningar. Eftersom det också var en strategi för att bollen inte skulle nudda linjen. Klarade jag detta under uppvärmningen så visste jag att jag skulle spela bra. Helt idiotiskt!


Eftersom min identitet nu har förflyttats från fotbollsspelare till partybrud så förflyttade jag även ritualprocessen. Hinner jag prova outfiten innan utgång så vet jag att det blir en lyckad kväll. Inget kan alltså gå fel denna kväll. Hoppas jag!


Johanna kommer snart och hämtar mig. Jag lovar att inte ät upp nonstopen som ska på pepparkakshuset. Tror Cia kan bli lite irriterad på mig då. Tror hon är en sådan som går in för detta pepparkakhuset bygget till 100%. Jag ska inta rollen som vindrickare och handräckare. Tror den rollen passar mig bäst.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 1 december 2007 11:40

Hockeyn var kall igår.Så jag och Cia åkte hem i mitten av tredje perioden. Då matchen redan kändes avgjord. På hockeyn umgicks jag med en hög norrlänningar. Hjälp vad sakta de pratar. Jag får bita mig i läppen för att inte fylla i. Dessutom känner man sig själv som en ultrarapid människa som pratar i 140 km/h. Det var en bra träning inför nyårsafton.


Har skjutsat runt Mammi i Östhammar idag. Vi skulle köpa present till pappa, men givetvis fick vi inte tag på det vi skulle. Det blev bullar och sånt på Café Ekan ist. Jag skulle även köpa förköpsbiljetter till juldan, men de öppna ju inte förrän 12.00 Så nu ska världens gulligaste Johanna göra det åt mig istället. Vilken pärla hon är!


Jag håller på ladda för lilla huset dagen. Vi ska ha julpysmys hemma hos Cia. Baka pepparkakshus och dricka vin och sedan helt enligt temat gå och äta på pizzerian Lilla huset. Ska bli supermysigt. Jag fick i uppgift att köpa nonstop och chips. Märkligt att jag alltid får ansvar för söt och snacks delen. Jag måste ju ses som någon slags expert i ämnet.


Nu ska jag gå och färga håret mer åt det bruna hållet. Mitt hår är just nu lite oranget. (Det beror inte på gårdagens ravioli.Förmodligen snarare att jag är en guldfisk). I övrigt är ju jag som någon slags kameleont. Mitt hår och ögonfärg skiftar från dag till dag. Vet inte hur ofta jag får svara nej på frågan om jag färgat håret. Märkligt! Man kan ju alltså säga att jag är rätt anpassningsbar med andra ord.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards