Alla inlägg den 19 december 2007

Av Maria Thuré - 19 december 2007 19:29

Mona skriker från TV-rummet in till mig som står i köket:

"Maria om två terminer är jag färdig lärare, sen ska jag jobba. Sen vet du att vi ska ut och resa va?"


"Mmm" Svarar jag borta i köket.


"Hur länge vill du vara borta dåra?" Fortsätter Mona


"Ja kanske några månader".


"YES! Jag trodde du skulle svara typ fyra dagar eller på sin höjd en vecka".


Skrattar för mig själv. Hahaa! Det är typiskt mig att typ längta hem efter en vecka. Med ens när hon sa det så slog det mig. För mig är det ju ett helt projekt att åka några dagar till Piteå. Shit vad har jag lovat nu! Speciellt längtar jag efter svensk mat. Blev riktigt sjuk en gång i Turkiet. Hur många Bullens korvkonserver kan man ta med sig i resväskan egentligen? För jag kan ju inte äta spagetti och köttfärssås i 120 dagar.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 19 december 2007 15:19

Jag är gudmor. Tänk över både en och två gånger innan ni tar åt er ett sådant ärofullt uppdrag. I uppdraget ingår en del oskrivna regler som att köpa julklappar. Så jag begav mig till BR leksaker idag efter gymmet. Men vad skulle jag köpa? Så här var min tankeverksamhet inne på BR...


Ett spel kanske. Ser bilden framför mig hur My öppnar paketet och utbrister. "Pappa! Pappa titta ett spel. Det måste vi spela NU!" Tror inte Tobbe (hennes pappa min kusin) skulle bli så glad på mig då som skulle få spela spel hela kvällen.


Barbiedocka då, det älskade ju jag iaf när jag var barn.Vafan Har Sindy och gänget blivit utkonkurrerade av några svartrockar dockor med stora huvuden som heter Bratz. Aldrig att jag skulle köpa en docka med samma namn som en dryg Stockholmare med bakåtslickat hår.


Nämen titta en ny version av det IT-djur (tror de hette Tamagotchi) som jag hade när jag var liten. En katt som matas och borstas annars dör den. Den köper jag. Kanske var en sådan som jag borde ha köpt när det tog slut med exet istället för en riktig katt.


När jag betalat och gått ut ur butiken ringer mamma som jag försökt fått tag på. Nämen jaha jag köpte nämligen julklapp till My igår. Suck! Jag lämnade tillbaka tillbaka IT-djuret. Min plånbok blev iaf glad!


//Goldfish




Av Maria Thuré - 19 december 2007 10:30

Känner mig lite så här likgiltig idag. Lite som man när man var liten dagen efter julafton och man hade öppnat alla julklapparna och insåg att det var ett helt år till nästa gång. Mina kompisar invaderade min lägenhet igår och vi hade julfest. Hade sett fram emot det så mycket och nu är det bara över.


Vi käkade muffins, clementiner, russin, mandlar m.m Lina hade med sig bullar som hon hade bakat med sin pojkväns morfar. Maja förstod inte riktigt poängen med en sådan aktivitet och frågade om det var någon form av samhällstjänst från Linas sida. Vi andra fatta ju att hon ville vara den av alla barnbarns respektive som får den bästa julklappen.


Emma och Sembrant var de två tillsammans med pepparkakorna de enda i sällskapet som bjöd på lite färg. Precis hemkomna från Thailand och Brasilien. Sembrant stoltserade med att hon säkert varit med på 200 kort nere i Brasililen pga av sitt blonda svall. Linda är ganska ekonomisk och jag hade lust att informera henne om hur mycket pengar hon skulle tjänat om hon tagit 100 kronor per bild. Men jag ville inte förstöra kvällen, det var ju så trevligt.


Efter det kollade vi på barnförbjuden film så Sempan var tvungen att lämna lokalen. (Skoja bara). Vi kollade på filmen från förra årets Vemdalsresa. Alltså det måste ha varit århundradesfest. Vi har typ skrivit på papper att denna fim absolut inte får komma ut inte ens för alla pengar i hela världen.

Så det är ju tur att inte Paris Hilton hänger i vårt gäng.


Vi hade julklappsutdelning också. Alla hade köpt ett paket för 50 kronor som senare lottades ut. Mona hade köpt ett par lila strumpor och tänkte innan. Bara inte Lesbian Maja får detta paket. Lesbian Maja fick detta paket! I paketet låg också en ICA almanacka. Mona verkar sukta efter löneökning och jobbar därmed extra som ICA Solens reklamansvarige.Karro fick mina trisslotter. Tyvärr var båda nitlotter. Jag fick ett shotglas och en liten absolut flaska. Kunde det bli bättre lämpat?!?


Kvällen var superlyckad. På bilden ser ni alla julfirande tjejer förutom Lina som lämnade tidigt pga resa till Karibien idag. Godkänd anledning.

Nu ska jag träna inför Maraton. 8 grader kallt så det blir löpbandet på Friskis idag.


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards