Alla inlägg den 12 december 2007

Av Maria Thuré - 12 december 2007 22:38

Visst Jessica i bonde söker fru är lite blåst. Men så är hon ju också från Tierp som hon själv uttryckte det. För mig får hon vara hur blåst som helst bara hon fortsätter producera så klockrena kommentarer. Som hon svarade när Petter sa att hon var lika kass på geografi som han.

"Jag är inte kass. Jag har bara lite otur när jag tänker".


Man kan ju säga att Tierparna har haft en liten tung period i TV ett tag. Först Jessica som ambassadör för orten inte framstår som intelligent. Och sen förra veckans par i lyxfällan. Ett par ynglingar boende i Tierp som vägrade öppna breven från inkasso och istället shoppade loss genom att köpa en hund och renoverade lägenheten. Skönt att det ändå är några mil till Tierp ifall dumhet smittar menar jag. UNT verkar iaf tycka synd om bygden och hade idag en extra tidning om Tierp. Frågan är bara om det var till deras fördel?


//Goldfish



Av Maria Thuré - 12 december 2007 18:15

Jag fick ett telefonsamtal idag på eftermiddagen. Med information om tid och plats. Mer information fick jag inte vid det tillfället. Det var ett hemligt uppdrag jag skulle genomföra.


Det var Omy-gänget (de som anordnar Piteå festen) som bad om mina tjänster. Jag vet att man som hemlig agent egentligen inte ska nämna sin uppdragsgivare. Men den regeln gäller bara agenter med F-skattesedel och det har inte jag skaffat mig än.


Jag blev uppmött av en medlem i gänget nere på min parkering. Hon gav mig vägbeskrivning framtill målet som jag inte kan nämna. Det är så hemligt att de inte kunde genomföra det på orten där festen hålls. Det var lite kämpigt men nu är mission completed. Festen är räddad!


Även en agent har ju rätt att ta ledigt efter ett lyckat uppdrag så nu ska jag snart cykla till Johanna och hänga lite.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 12 december 2007 14:52

Var och träffa min handledare idag igen. Nu när jag gjort en del ändringar i uppsatsen så var hon mycket mer positiv till det jag skrivit. Hon nämnde till och med något om att det var så synd att jag inte skrivit den på engelska så hon kunde skicka den till någon professor i ämnet i England. Hon har inte så stor koll på mina engelsk kunskaper som ni märker. Det är ungefär som att  Anja Pärsons pappa skulle stappla in här i lägenheten precis nu och be mig ta OS-guld i störtlopp. I båda fallen så skulle jag nog stupa rejält på vägen.


Har hunnit med och växlat pengar till Englandsresan. Allt är nu fixat till den. Jag har även bett pappa att inte prata en gnutta engelska när vi är där. Borde förresten få skriftligt på det.


Var och sola igen idag. Gick på ett riktigt solarium idag. Hjälp! Vet ni att det är en hel vetenskap att sola solarium. Jag fatta inte ens prislistan. Man kunde välja mellan Fiji, Hawaii, Maldiverna m.m Fantasifullt va? Att inte namnge solariumen med siffror utan istället med länder. Jag frågade vad hon rekommenderade. I tanke på min vinterhud så väntade jag mig att hon skulle visa mig längst in i lokalen. Där de solkänsligaste personerna placeras för att inte ge stället dålig reklam. Att jag skulle passera alla de klatschiga solariumen som Bali, Fiji m.m och placeras i England. Som enbart bestod av en madrass med en extra stark glödlampa i taket.


Jag har lätt att bli brun men just nu är jag vitare än ett vitt A4 ark så jag tog Fiji. Det var den svagaste. Dessutom var det så bra att man kunde bestämma tiden själv. Tog bara 18 min. Och det var typ 17 minuter för mycket tills jag lessnat. Men så mycket bättre än 25.


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards