Alla inlägg den 15 december 2007

Av Maria Thuré - 15 december 2007 11:48

Anlände till Stansted. Då började min helg som dagisfröken. Då jag skulle valla runt på min pappa, mamma och storebror. Det är riktigt smart det där att flyga med Ryanair. Att betala 1 krona för biljetten. Mna tycker dte är en bra idé tills man börjar räkna på det och inser att det tillkommer skatter på cirkus 600 spänn. Sedan ligger ju inte direkt Stansted vid Picadilly Cirkus så det kostar ju en del att ta sig från flygplatsen. Så summa sumarum så skulle man lika gärna kunna åka med SAS. Vi åkte iaf direkt till hotellet.


För att sedan gå på shoppingtur. Vi var ju inte de enda som hade tänkt tanken. Jag köpte iaf en mössa. De jag stickar passar ju aldrig riktigt mig. Jag fick beställa en fish and chips åt brorsan. Han tyckte det var lurigt att säga och det är det faktiskt. Prova att säga det flera ggr på rad det är lätt att man snubblar på orden.


Efter det så spelade vi plump på hotellet. Jag vann vilket var tur för då kunde vi ju fortsätta resan tillsammans utan att vara ovänner. Då råkade jag säga att en av deltagarna i Englands motsvarighet till Idol såg ut som en aubergine. Hela resesällskapet skrattade givetvis åt det faktum att jag liknade killen med en grönsak när jag i själva verket menade en albino.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 15 december 2007 00:49

Har spenderat fredagskvällen hemma i Johannas soffa. Vilka kompisar man har. Den ena (Mona) sitter och letar sista minuten resor på internet till Teneriffa. Gärna för under 900 kronor. Men bestämde sig senare för att gå till sin favorit reseförsäljare Teresia på Resia.


Den andra kompisen pyntar sin blompalm med röda julgranskulor kl 00.00 Jag var väl den enda som var normal och kollade Legaly blonde. (Är det normalt?) Men blev anklagad för att ha den där bokstavssjukdomen ADSL av Johanna när jag blev lite rastlös på kvällen. Hmm! Så mycket sitter jag väl ändå inte vid datorn?


Johanna gav mig iaf ett vettigt tips inför resan. Jag ska inte posa på kortet som jag gör på denna bild. Det betyder tydligen fuck you x 4 i England. Det ska jag inte nämn för pappa och be honom göra så på något foto gärna på en plats där det är mycket engelsmän i omlopp.


Mamma är frisk så imorgon bär det iväg till London. Det ska bli så häftigt! Så bloggen kommer nog uppdateras dåligt de kommande dagarna. Tyvärr! När ni kikar in här på en ouppdaterad blogg så sitter jag och kollar på Arsenal - Chelsea.


Förresten om någon undrar varför jag inte sover så är det för att min käre far kommenterade min sömngång med..

"Ja det var ju tur att du inte fick för dig att hoppa från balkongen".

Hade ju varit ett ganska jobbigt läge att vakna i luften mellan tredje våningen och marken. Då är jag hellre vaken.


//Goldfish


Ovido - Quiz & Flashcards