Alla inlägg den 26 december 2007

Av Maria Thuré - 26 december 2007 22:08

Vet inte om det beror på julen eller någonting men mina guldfisk egenskaper är tydligare än någonsin..


1. Var på väg in till stan då mamma lite i förbifarten säger..

"Du vet väl att det är imorgon vi ska på spa i Grisslehamn".

Eftersom det var min 50-års present till mamma så borde jag vara medveten om detta. Dock så trodde jag att det var på fredag. Jag trodde det var tisdag idag, onsdag imorgon och torsdag på fredag. (Hoppas ni hängde med i tänket).


2. Skulle packa ner några tomma cd-rom skivor som jag köpt på en affär där dem var så billiga. Eftersom de var så billiga så kunde jag ju lika köpa 10 stycken på en gång. Är glad att jag inte köpte 20. Glädjen över att jag köpt dessa har lagt sig. Det var inga skivor i!


 De ringde från nyårsfesten i Piteå idag och hälsade Mona och mig välkomna. Jättefin gest. I tanke på mitt just nu förvirrade tillstånd så är jag glad att jag inte sa.. jaha var det till nyårsskiftet 2007/2008 vi hade anmält oss till. Vi troddde det var nästa nyår. Det enda jag förstod av hela samtalet var att han ville hälsa oss välkomna. Seriöst är det någon som känner en norrländsk tolk som vill jobba lite extra på nyårsafton? Inget OB-tillägg i pengar. OB-tillägget består av att ni får hänga med mig och Mona, vilket är få förunnat. Får vi nte tag på någon så skulle vi lika gärna kunna fira jul med gäng nordkoreaner som inte förstår ett ord svenska.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 26 december 2007 14:49

Min mamma hittade en spya på mattan nere i källaren. Vill bara meddela att spyan nu har analyserats och att jag nu är friad från alla misstankar. Spyan visade sig innehålla hårbollar. Jag äter inte hår. Så den ansvarige för att ha lagt spyan där visade sig vara min bortadopterade katt Nala. Var är vårt samhälle på väg även tvåriga katter går ut på annandagen? Okej att de går ut men de kan väl åtminstone dricka med måtta eller spy på toaletten. Och om dem mot förmodan spyr på mattan så kan de väl göra det en dag nära deras matte inte varit ut på krogen och därmed blir misstänkt.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 26 december 2007 10:29

10.29 annandagen. Ett fåtal personer inloggade på msn (förmodligen personer som glömt logga ur sedan igår). Kan tänka mig att en stor del av min bekantskapskrets är bakis idag och ännu inte klivit ur sängen. Jag mår faktiskt ganska bra förutom en biverkning som halsont.


Jag hade glömt att gå till Systemet innan gårdagskvällen.. trodde lite naivt att systemet är öppet både julafton och juldagen. Detta innebar att jag fick gå ner och ta något från mina föräldrars matkällare. Hmm! Mina föräldrar är inte så mycket för att dricka alkohol. De har kommit ifrån det här fjortisstadiet (tack och lov) när man behöver alkohol i kroppen för att våga ta kontakt med folk. Detta innebar att jag tog med en vinare till förfesten - öpnnade och tänkte wow! Antingen är detta ett väldigt fint numera lagrat årgångsvin eller som min kompis som jobbat på systemet upplyste mig om.. jäst vin. Jag smaakde och kom fram till att det nog var det sistnämnda. Förmodligen var vinet från min brors konfirmation som ägde rum någon gång på 90-talet. Adam - Kristins pojkvän fick dricka upp det och jag tog hans öl istället. Tänkte att det var bättre att han fick ont i magen än jag . =0)


Det var ganska bra drag på bowlinghallen i Östhammar igår. Problemet vara bara att det kändes som man var på ett minidisco. Jag kände mig som "morsa på krogen". Det var bara den snorgröna "morsa på krogen jackan" som saknades. Man träffade många bekanta från förr och fick slänga med den välbeprövande ordfrasen.. "vad gör du nu för tiden?". Jag tyckte mest att det var kul att få säga att efter den 18 januari så är jag mellan två jobb för då är jag klar med min examen. Det är ju lite kult i den frasen, men inte förrän nu har jag haft möjligheten.


Fy fan vad bra man blir på engelska med lite alkohol i kroppen. Adam, är från Australien han måste ju ha funderat om jag gått någon snabbkurs över julafton.


Desutom blir man lite kändis när man bloggar. Det kom fram en tjej till mig (kompis till Johanna) Är det du som är Maria Thuré. Jag har läst din blogg. Vafan, tänkte jag här har man spelat fotboll på elitnivå i flera år. Tränat dagligen och sprungit häcken av sig på försäsongen. Inte en jävel kom då fram och frågade om jag var Maria Thuré på krogen. Börjar förstå att intresset för damfotboll verkligen är svalt. Men gör jag något så enkelt som att flipprar på tangenterna så var starquality direkt. Märkligt!


Ute på landet så festar man lite mer intensivt än inne i stan endast fram till 01.00 Jag som är stadsmänniska och mer uthållig var väl i mitt esse när pappa kom och hämtade oss. Jag tog ner ett juicepaket på 1,5 liter vid sängen som var slut när jag vaknade imorse. Jag var glad att det var juice jag tog så det inte var något med alkohol.


//Goldfish





Ovido - Quiz & Flashcards