Alla inlägg den 21 december 2007

Av Maria Thuré - 21 december 2007 19:49

Så här i juletid så är det lätt att snöa in sig på saker. Jag är insnöad på hur Uppländska idrottsföreningar marknadsför sig.

 

Almtuna hockey har nu påbörjat en tröjauktion där allmänheten får buda på spelarnas matchtröjor. Måste vara lite ångestladdat för spelarna. Tänk om ingen skulle buda på ens tröja. Blir man den spelare som får fylla på vattenflaskorna och plocka in alla puckar då?

 

Kikade lite nyfiket in på auktionen. Alla tröjor har ett utgångspris på 500 kronor. Där ligger de flesta kvar förutom en som har ett bud från en person med ett efternamn som börjar på samma bokstav som spelarens. Vilket får mig att fundera över om det är hans släkting som går in och lägger ett välgörenhetsbud? Den tröja som ligger högst har en städfirma budat på. Kan någon förklara det för mig?

 

Almtuna när er ekonomi blir ännu sämre så kanske ni kan börja auktionera ut spelarnas kalsonger. Då skulle intresset för auktionen vidga sig från att bara intressera släkten och städfirmor till min umgängeskrets. Skulle middagar med grabbarna auktioneras ut så kan jag tänka mig att intresset ökar ännu mer.

 

På den gamla goda tiden när jag spela i Bälinge så var det faktiskt en kille som ringde och frågade om han fick köpa min matchtröja. Stefan mitt ex. svarade så han kan faktiskt intyga sanningsvärdet i detta. Jag fick tyvärr inte sälja den för Bälinge. Men det är ju ett roligt minne. Nu får man ju lämna sin nuvarande matchdress (gamla avdankade partylinnen) på Röda korset och har man tur så kan någon punga ut en femma för de gamla trasorna.


Om jag tar mig igenom maran så ska jag auktionera ut min löpartröja. Hahaa! Först ska jag be farmor rama in den. Budgivningen kan börja redan nu. Det blir 25% rabatt om jag inte klarar av loppet.

 

//Goldfish

Av Maria Thuré - 21 december 2007 13:43

Runt fikabordet idag på jobbet så diskuterade vi lotter. Vissa människor skulle aldrig ge bort en lott i present. För den man ger den till kan ju faktiskt vinna. Fy så hemskt! I vår familj har vi alltid gett lotter. Som min pappa sa:

"Vinner någon en högvinst så unnar man väl den personen det. Jag har ju inte gett personen vinstsumman utan enbart betalat lotten".  


Då berättade min brorsa om Göte. Götes hår är lika grått som Einsteins och han skrattar som långben. Han är pappa till min kusins fru. (Hängde ni med, vet inte själv om jag förstod).


Göte älskar iaf lotter och han hade köpt en sådan här Jeopardy lott. Han vann en resa till Cypern och var SUPER GLAD för han älskar att resa. Hans namn stod med i Expressen där han gratulerades. Göte blev eld och lågor och slängde sig på luren för att informera vänner och bekanta. Han sa nästan till alla förutom sin fru som strax fyllde 60. Han tänkte överraska henne med detta som present. Födelsedagen närmade sig och Göte hittade inte vinstlotten. Fast att de genom någon form av registrering kunde se att Göte vunnit så kunde de inte ge honom vinsten för han tappat lotten. Vilket resulterade i att Göte snopet nog stod utan 60-års present till frugan. Undra vem som blev mest överaskad på bemärkelsedagen frun, Göte eller alla bekanta som fått höra om vinsten.?


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards