Alla inlägg den 28 december 2007

Av Maria Thuré - 28 december 2007 19:20

Ringde min kusins man, Tompa för att fixa en fickplunta till nyårsafton. (Som ni märker så har jag och Mona tänkt på allt).


Telefonsamtalet i sin helhet:

"Hej, det är Maria! Du jag ska till Piteå på nyår och skulle behöva en fickplunta har du möjligtvis en?"

"Vänta (1 sek väntan). Japp! Du får låna den , men du får ingen sprit i. Hej!"

Kusinens man slänger på luren.


Tror Tompa var lite rädd att han skulle behöva langa till en minderårig och få motstå.

"Men, Tompa! Snälla, kan jag inte få lite sprit i? Annars åker jag ju bara ut i Valö skogarna och köper HB och då kanske jag kommer hem utan syn. Kan du verkligen ha det på ditt samvete? Kommer detta ut i övriga släkten så finns det en risk att du bojkottas i familjen Pettersson. De kommer klandra dig hårt för att du var orsaken till att jag drack fulsprit när du själv satt och drack finsprit, käka ost och vindruvor och smällde raketer"


Det var bara en sak Tommy missade när han i sin iver slängde på luren. Sådana där övertalningsrepliker inspirerade från Systembolagets antireklam har jag slutat med för längesen. Trots att jag  i mångt och mycket beter mig som 12 så är jag betydligt äldre. Jag är 23 och får använda mitt eget körkort när jag handlar sprit på systemet.


//Goldfish





Av Maria Thuré - 28 december 2007 15:22

ICAS OMPAKETERINGAR

Har ni tänkt på en sak..

Hur många ICA-affärer som plötsligt börjat märka exempelvis nötfärs förpackningar med utgåttdatum och sänkt pris. Märkligt tycker jag. Tänk vad mycket köttfärs de måste ha slängt tidigare. ;-)


Men när historien om ICA MAXI och ICA vid Heidenstamstorg om ompakterad nötfärs uppenbarade sig så verkar de andra ICA-affärerna ha kommit på att de kan märka om sin gamla nötfärs. Vilken tur! De måste ju tjäna mycket pengar på att nu kunna sälja sin gamla mat istället för att slänga den.


FEJKAD MELLANDAGSREA
Hade kollat på ett par skor innan jul ett par svarta med någorlunda hög klack (dock inte svindel hög). Innan jul kostade de 400 kronor. Idag på mellandagsrean kostade de plötsligt 600 kronor. Men vet du! Då fick du två par skor för priset av ett par. Shit vilket fynd! Du får ett par gratis som du egentligen betalar 200 kronor för. Blä på den butiken!


//Goldfish



Av Maria Thuré - 28 december 2007 09:32

Mellandagsrean i Uppsala har hithills resulterat i ett misshandelsbrott.


Läser ni denna rubrik på unt.se under dagen så behöver ni inte fundera över vem förövaren är, då är det bara jag som har fått en liten överreaktion pga av för hög sockerhalt. Hade inte fyllt på mitt kylskåp efter att ha varit borta över julen så till frukost fick det bli två bitar toblerone. Inte den ultimata uppladdningen för mellandagsrea shopping. Dessutom är jag så förkyld så är det någon som ställer till besvär för mig i jakt på nyårsskorna så lovar jag att jag kommer snyta mig i deras tröjärm och det är inte lite snor vill jag meddela.


Ska till systmet och handla för nyår med. Där lär de väl inte ha någon rea?


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards