Alla inlägg den 27 december 2007

Av Maria Thuré - 27 december 2007 21:43

Pratade med Christina min kompis från Sthlm idag. Hon tackade för julkortet. Det kom idag.

"Men gud var märkligt jag skicka det ju en vecka före julafton. J-A posten".

"Kan ju iofs bero på att du skrev 147. Jag bor på 7:e våningen".


Ett tydligt tecken på förvirring. Vem fan har sett ett höghus med 147 våningar i Solna? Posten verkar iaf ha letat efter det drygt en vecka. Tacka vet jag ute på landet. Ett vykort skulle skickas till en granne i byn där vi har familjeföretaget. Där hade de enbart skrivit namn och det gula huset mitt emot Mälby Glas i Alunda. Det kom fram.  


//Goldfish

Av Maria Thuré - 27 december 2007 18:45

Jag har rosat facebook tidigare, men måste göra det igen. Vilken kontaktförmedling. En annan öppnar ett och annat meddelande från gamla klasskompisar som vill göra reklam för deras egna så framgångsrika liv.


En av mina kompisar öppnar ett meddelande.. och vet ni.. det var ett frieri. Jag skojar inte! En kompis till mig fick en förfrågan om giftermål på facebook. Jag ljuger inte! Detta är sant. Hon hade alla kriterier han efftersökte hos en fru. Är det inte komiskt. Utvecklingen går tillbaka. Snart får man väl en lapp i handen på krogen, där det står:

Får jag chans på dig? Kryssa i ja eller nej rutan.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 27 december 2007 18:40

Har ni sett reklamen för Echinagard, där förkylningsbakterierna attackerar en gammal tant och gubbe. De har attackerat mig nu. Ont i halsen och hängig. Jag hade inga tulpaner att försvara mig med som gubben på reklamen.


Ett tecken på att jag är hängig. Kom på mig själv i bilen sitta diggandes till Madonnas låt hung up. Inget konstigt att digga till den men när man råkar sjunga: times goes bajs istället för times go by så är man ganska trött.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 27 december 2007 13:59

Okej! Jag är utvilad för hela kommande 2008. Mamma och jag har varit på spa idag. Ni vet när man tar in en 3-åring i en porslinsbutik. Lika felplacerad kände jag mig idag. Jag är nog lite för ratslös för sådana jippon. Det är dessutom svårt att få utlopp för sin sprudlande energi paketerad i en vit morgonrock och vita badtofflor. Dessutom till avslappningsmusik. Jag gjorde mitt bästa genom att försöka simma i den 1x1 meter stora bubbelpoolen. När mamma försvann på klassisk massage så satt jag och kollade på ålandsfärjan som skulle iväg till Åland. Blev ganska sugen på att hoppa på för att fylla ut spritskåpet. När jag inte längre kunde roa mig med att titta på färjan så somnade jag i någon form av solstol. Sen var det min tur för massage och det var toppen.


Nu med min sparande energi så ska jag passa på att fila på uppsatsen.


//Goldfish 

Ovido - Quiz & Flashcards