Alla inlägg den 24 december 2007

Av Maria Thuré - 24 december 2007 16:49

Direktrapport här från familjen Thuré/Pettersson julfirande. Paketen är precis öppnade. Lite tidigare än vanligt för mamma ska iväg och köpa tidningen åt min moster om en stund. Om ni förstår vad jag menar.


Jag är så nöjd! Jag fick en cykel och inte vilken cykel som helst utan cyklarnas rolls royce en MONARK! Och det ingår tom service var tredje månad! Tror jag kanske ska avboka maratonanmälningen och istället anmäla mig till Vättern rundan! Jag cyklar så mycket så en cykel var det bästa jag kunde få! Min brorsa fick en också. Den har stått i garaget. Därför trodde inte jag att jag skulle få någon men den stod på pappas fönsterlager. Ska dit och hämta den snart. Ska cykla hem!


Fick dessutom en hel del presentkort! Gud jag är som en litet barn som vill berätta för alla vad jag har fått.


Ni som följer bloggen undrar väl vad pappa gav till mamma. Ett par bruna termobyxor som passar till hennes nya skidjacka! Det var väl bra tänker ni. I hennes storlek och allting. Problemet var bara att i barnkläder använder de också S, M och L ibland. Så var fallet här så mamma fick ett par i barnstorlek. Så när de skulle träs över låren så tog det stopp. Tacka vet jag bytesrätt.


Min familj är ju lite tävlingsinriktad.. vill bara ge ett litet exempel på det. Ungefär fem minuter efter att min brorsa och hans familj gått så tog mamma och pappa bilen... och vet ni var de åkte... jo till pappersinsamlingen. Det gäller tydligen att vara nummer ett dit. För kommer man dit som nummer två, tre eller fyra så här i juletider så är det lätt hänt att containerna kan vara fulla. Så skyll inte på mig alla mina bekanta när ni tycker jag är tävlingslysten. Det har jag fått av mina föräldrar!


//Goldfish



Av Maria Thuré - 24 december 2007 10:56

Morgonjulklappen har öppnats, den röda julklänningen är på, julskinke mackan är uppäten och julsms:en är skickade. Kort sagt julafton kan börja. Sitter och väntar på brorsan och hans familj.


Satt och kolla på TV4 morgons rim stuga. Där Babbsan, Peder Lamm och någon annan nissa som knappt kunde prata svenska satt. Jag har inget emot folk som inte kan prata flytande svenska men när det gäller uppdrag som julrim så krävs det en del kunskap om det svenska språket. Denna lilla tomta skulle rimma på något med alkohol. Där slutklämmen var:

Då kanske du blir ful och under granen ramlar omkull.

Är det någon mer än jag som missade rimmet där?


Jag är redan nöjd med min jul. Igår fick jag träffa min älskade kompis från Australien/England som är hemma och hälsar på. Dessutom var kusinerna här och fika.


Julafton är en väldigt långtråkig dag med mycket väntan så det blir sannolikt en uppdatering från min julafton längre fram under dagen. Det mest spännande jag har att vänta idag är väl när farmor öppnar sin julklapp. Hon ska få en bok. Frågan är om hon märker att jag redan läst den?!? Man måste ju se om det är en bra julklapp man ger bort. Jag undvek iaf att göra hundöron i boken.


God Jul!

//Goldfish


Ovido - Quiz & Flashcards