Alla inlägg den 6 december 2007

Av Maria Thuré - 6 december 2007 23:45

Jag har blivit en nattuggla. Gick iväg på träning och var tvungen att låsa upp porten när jag gick - det är ett tecken på sen träning.


Det var lika kul som sist! Spelade tydligen mot någon som var lik Usher/Asher i Scooby doo (Jag har försökt googla men utan resultat). Men jag kan tänka mig att det inte är alla som har spelat mot han. Han var bäst iaf. Var tvungen att ta en bentackling för att få stopp på honom.


I det andra motståndarlaget så spelade en stekare. Han ville gärna kladda på bollen. Efter att han haft bollen i 90% av hans lags bollinnehav så hade jag lust att i egen hög person gå fram och säga:

"Jaha. Vi fyra tjejer som är här har nu efter ca. 30 minuters spel uppfattat att du är teknisk. Det vore även kul att se din speluppfattning och passningskvalité. Då ska vi i tjejgänget diskutera om någon av oss vill ge oss ditt nummer. Och för övrigt så behöver du inte glänsa för Maja. Visst hon gillar långt hår men det ska sitta på ett kvinnligt kön".


Nog för att jag var lite trött när vi skulle cykla hem. Pga tröttheten myntade jag en ny floskel. Skulle säga att det var så varmt att man inte behöver oroa sig för en ny istid. Börjar ladda lite inför Idolfinalen imorgon och skulle därför i anda med Kishti lägga in lite engelska ord blandat med svenska och sa lite spontant:

"Man behöver ju iaf inte vara rädd för en ny icetime".

Maja poängterade att det hette iceage. Så nu vet jag det!


Problemet nu är bara att man är så pigg så man kommer väl somna lagom tills imorgon bitti. Ska gå och ta lite kvällsfika.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 6 december 2007 18:20

Har precis avnjutit en riktig överklassmiddag som är väldigt avancerad att tillreda. Därför är det inget att rekommendera för personer som är främmande i köket.  Den har allt.. söt smak, syrlig smak. Svenska och afrikanska råvaror. Dessutom är den lättuggad.


Jag har återfött den middag som det bjöds på som barn när mamma av någon anledning var borta vid middagstid. Och det var pappa som stod vid rodret i köket.


*Trumvirvel* Maträtten är: FIL med musli och banan med fiberrikt bröd med ost.


Någon negativ jävel kanske tänker men vad är det för avancerat med det? Men då ska jag tala om..


 * Tjockleken på bananen som skärs ner i filen måste vara exakt 1 cm för bästa smakupplevelse. Det är inte alla som kan fixa det.


* Det krävs en otrolig noggrannhet när man tar fram muslipaketet ur skåpet så man inte förväxlar det med havregryns paketet.


* När man skär till osten till brödet så måste man vara försiktig så man inte hyvlar sig i fingret. Blodspill är inte gott på mackan. Dessutom måste man använda rätt kraft. Det är detta som skiljer en mästerkock från en vanlig Svensson som i denna del av måltiden gör en slalombacke i osten.


Uppstår frågor när maten tillreds så tar jag emot frågor under kontorstid.


Hoppas denna måltid räcker som uppladdning inför kvällens/nattens fotbollspass med Norrlands nation.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 6 december 2007 16:07

Less, trött, led, utled, utmattad, uttråkad, blaserad och likgiltig. Ungefär så känner jag mig just nu med uppsatsen. Vad är det som gör mig till en bättre socionom om jag vet hur man ska sätta punkter i en referenslista eller hur man gör en innehållsförteckning? Kan någon förklara det för mig?


Satt hos Mona och skrev idag och det underlättade väl mitt nuvarande ointresse en aning. Då kan man sitta och småprata om annat emellanåt. Jag skulle berätta en sak om en gemensam bekant till oss. Vi kan kalla henne Jenny. Jenny är ett ganska vanligt namn. Och för att Mona skulle förstå vem det var så sa jag:

"Men du vet Fredriks Jenny".

Då visste hon exakt vem hon var. Är det inte märkligt hur man kan få sin identitet genom en annan människa. Där uppmärksammade jag en positiv del av att vara singel. Jag blir inte igenkänd genom någon annan utan jag är den jag är och ska de tydligare förklara mig så får de göra det genom vad jag har uppnått inte genom att jag anses tillhöra någon annan.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 6 december 2007 10:50

Har precis kommit hem från en fika med mitt gamla jobb. Vi arbetade ju med arbetsmarknadsfrågor och när jag nu snart är färdigutbildad så glids samtalsämnen lätt in på sådana diskussioner. Min gamla kollega (man i 60-års åldern) uttrycker i tanke på frånvaro pga vård av sjuka barn:

"Ja tänk att arbetsgivarna inte har kommit på att det är bättre att anställa äldre personer än yngre så slipper de frånvaron pga vård av sjuka barn".


Hmm. Jag harklar mig lite (för att påminna om min närvaro i det äldre sällskapet).

"Säg inte sådär. Tänk på att jag snart ska söka jobb".


"Vaddå är du gravid?"

Hela sällskapet väntar med spänning.. (Medan jag blir tyst en stund för reflektion och undrar om jag gått upp i vikt?)


"Så vitt jag vet så krävs det två för att bli gravid så jag lär ju hitta en grabb först". I samma andetag uttrycker jag..

"Men jag ska till Piteå på nyår.."


Vad händer? Jo alla kring bordet börjar skratta hejdlöst! Och kommentarerna bara haglar. Som att i Piteå har nog inte killarna så stort utbud så där kommer du göra succé. osv.


Återigen så funderar jag om jag har gjort rätt som ska till Piteå på nyår. Inte för att jag är ute efter att hitta en kille utan om mina goda gamla kollegor tom höjer på ögonbryna och tycker det var det roligast som hänt sedan Lennart Hylands tid så är det klart att man blir fundersam.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards