Alla inlägg den 23 december 2007

Av Maria Thuré - 23 december 2007 11:53

Följde med mina föräldrar till Östhammar nu på morgonen för att göra de sista julförberedelserna. Julafton kommer den 24:e december varje år. Det vet man. Det går inte att missa för butikerna skyltar om detta drygt en månad innan. Min pappa köper en julklapp varje år. Det är till min mamma. Trots alla varningstecken om att julen är på gång så har pappa aldrig lyckats köpa en julklapp till mamma till den 23:e december.

"Mamma är ju alltid med när vi handlar så hur skulle jag kunna köpa en julklapp till henne?".


Det resulterar alltid i att pappa får åka runt till de lokala företagen på orten den 23:e december för att inhandla till mamma. Ett år åkte han ner till El Larsson. Och vafan kan man hitta till en fru där.. Jo, en spelande tomte som diggade till låten I wish you a Merry Christmas som tomten själv sjöng. Pappa var råstolt. Mamma hjulande inte direkt av glädje. Brorsan och jag tyckte iaf det var skitkul! Hahaa!


Någongång har han väl köpt ett par lotter och lagt i ett vanligt vitt kuvert utan kort.  Idag hjälpte jag pappa lite för att köpa mamma en bra julklapp. Jag hoppas hon blir nöjd! Känns ju som att det kan ju inte bli sämre iaf.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 23 december 2007 11:43

Igår kväll runt 23-tiden så fick jag för mig att skriva ut banan för Stockholm maraton. Fråga mig inte varför? Skadat beteende iaf. Det finn sju så mycket annat roligt att höra en lördagskväll, men jag väljer detta. Hela banan fick inte ens plats på utskriften. Förstår ni hur långt det är? Utskriften  måste vara ett tecken på att jag bara kommer genomföra de delar som fick plats på utskriften.


Till kartan fanns dessutom en text som inleddes så här:

Du passerar flera av Stockholms mest välkända byggnader på dina två varv genom innerstaden.

Längre fram så står det så här:

Sedan väntar Söder Mälarstrand, med pråmar och skepp på ena sidan och Mariabergets 1700-talsbebyggelse på den andra, innan det är dags för Västerbron.


Är det någonting jag har missat? Skulle jag ha önskat en guidad tur för att se Stockholms sevärdheter så hade jag lagt mina dryga 600 spänn på en guidad busstur istället för ett maratonlopp. Inte fan kommer jag springa runt med en broschyr och ta mig tid att betrakta Kaknästornet och Dramaten. Det intresserar väl inte mig.. Jag kommer ju ha fullt sjå att ta mig runt. Vad är det för pappskalle som skrivt banbeskrivningen?


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards