Direktlänk till inlägg 31 december 2007

Resan upp till Piteå

Av Maria Thuré - 31 december 2007 19:12

Det var två förväntansfulla tjejer som begav sig upp till Piteå igår. Efter några timmar hade vår förväntansfullhet dunstat litegrann. Är svårt att vara exalterade i 78 mil.


Vi hade hört att någon hade kört upp till Piteå på 9 timmar. En vanlig person hade kanske bara lagt det lite avsides i minnesbanken. Vi är dock otroliga tävlings människor och tar sådan information som en utmaning. Det blev endast en kort kisspaus och matstopp. Mona körde mestadels och jag agerade gps. Som inte bara beskrev vägen utan även varnade när avståndet till bilen framför blev för kort. Vi blev lite oroliga när den dubbelfiliga E4an blev en mindre väg med både rödljus och 70 km sträckor. Vad skulle vänta i Piteå? En grusväg?


Jag blev riktigt arg på Mona när hon skulle vara rolig och ta ett extravarv i rondellen. Jag såg inte det roliga med att det kunde innebära att vi inte skulle hinna fram inom vår målgräns. Det gjorde vi dock med 30 minuters marginal. Och vi körde inte för fort!?! Det är en svår prestation då hastighetskamerorna i Norrland är fler än antalet bilförare på vägen.


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards