Direktlänk till inlägg 22 december 2007

Maratonlöpning med hårdrocksmusik

Av Maria Thuré - 22 december 2007 11:46

Är ute i Gimo coh väntar på julafton. Skulle ut och springa nu på förmiddagen. Tänkte springa en liten längre distans idag och behövde då min mp3 som fröken guldfisk givetvis glömt i stan. Så jag ringer mitt kusinbarn Felix för att fråga om jag får låna hans. Risken att få låtar som rosa helikopter och Hej Mickey tog jag. Kändes som ett bättre alternativ än inget alls. Trots att det förmodligen skulle bli svårt att hålla maratonlunken till sådan musik.


Kommer dit och får låna Tommys mp3 (pappans i familjen). Åker upp och parkerar bilen i skogen där jag ska springa min milslånga vända. Stoppar i hörlurarna i öronen. Hade jag inte vaknat tidigare så gjorde jag det definitivt då. Hårdrock strömmade ut i mina öron från någon grupp som heter Fist for fight. Min mentala uppladdning som ställt in sig på barnpop fick genast göra en helomvändning. Och istället för bilden av en barnprogramsledare som var ute och sprang så fick jag se mig som en kvinnlig variant av Rocky.


Efter cira en kilometers löptur så möter jag EN bil. Och gissa vem som körde den.. Jo min kusin med hans lilla son bredvid sig. Bara ett litet exempel på hur stor del av Gimobefolkningen som är släkt med mig. Man träffar på de till och med i skogen.


 Första fem kilometrarna gick väl ganska bra. Då kändes det lite nytt och annorlunda med hårdrocksmusiken och mitt tempo blev lite högre än vanligt. Introna var grymma men så fort sångaren med sin whiskey röst började skrika så blev jag efter ett tag ganska mätt. Speciellt när jag kommit precis hälften. Då  hade jag lika långt till bilen som att fortsätta som att vända. Då var jag helt utelämnade till hårdrocksmusiken. Den passade liksom inte in i den vintersoliga landsbygden. Jag började fråga mig själv vad jag hade gjort som förtjänat detta?


Då kom jag plötsligt på att det just i denna skog finns en björn. Då fick jag genast annat att tänka på. Pulsen (som jag kontrollerade genom pulsklockan) ökade med tio slag så fort jag kom på den tanken. Jag ökade direkt tempot.


När jag kom fram till bilen så slog tanken mig. Jag måste vara den enda person som tränar till ett maratonlopp med hårdrocksmusik. Klarar jag denna pers så borde jag väl klara själva loppet med?


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards