Direktlänk till inlägg 16 december 2007

Jag bland 60137 åskådare

Av Maria Thuré - 16 december 2007 12:00

Käkade frukost på hotellet för att sedan gå genom hela Hyde Park till Madam Taussads. Och under denna promenad så insåg jag varifrån jag fått mitt usla lokalsinne. Hjälp! Pappa var tvärsäker på vägen hela tiden. Han kunde säga en direktion för att sedan när vi frågat om vägbeskrivning helt och fullet stå för att det var just så han menade fast han sagt tvärtom tidigare. På Madame Taussads hängde jag bland annat med Madonna, Justin Timberlake m.fl (Ska lägga in kort senare). Jag och David Beckham höll varandra i hand och Victoria blev väl inte alltför glad när hon såg det på en paparazzibild.


Efter det begav vi oss med Taxi till Emirates stadium. Taxichauffören var Tottenham fan så vi dricksa honom ordentligt för att han skjutsade oss dit. Nu skulle resan huvudändamål genomföras. Matchen Arsenal-Chelsea. Jag skulle hälsa på min sk släkting Toure. När jag jobbade på Sirius fotbollskola så var det en liten knådd som frågade om jag var släkt med Toure i Arsenal.

"Jo vi är kusiner. Visst är vi lika" sa jag.

Sen dess låtsas jag att vi är kusiner och jag tyckte det var därför det var dags att se en match.


Jag har sällan varit med om något häftigare. Det var jag plus 60 137 personer till på matchen. En person som inte ens är intresserad av fotboll skulle bli fascinerad av det där. Engelsmännen är helt galna. Jag och brorsan tippade på matchen. Vi spelade 1-0 och 1-1. Arsenal ledde med 1-0 i första. I andra hade de två bollar i nätmaskorna men de blev bortdömda och jag skrek då som en Chelseafans när domarna dömde bort dem och jag kan säga att just då fanns det en summa på mitt huvud på Emirates stadium bland alla Arsenal fans. Då är det tur att min brorsa är så lång. De vågade inte riktigt ge sig på mig med honom i närheten.


På hemvägen höll jag på att bli påkörd. Vem fan har kommit på vänstertrafik. Det är livsfarligt. Jimmy slet i min arm i sista sekund. Så nu kan vi ju säga att det står 1-1 mellan oss att rädda livet på varandra sen jag stoppade hans blödning på hans underarm.


Resan har varit toppenmysig. Det var kul att göra något ihop bara kärnfamiljen. Det var väl typ 12 år sen sen sist. Mamma ville göra en fotbollsresa till en stående tradition. Det gick jag med på bara vi fortsätter med julklapparna också. =)


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards