Direktlänk till inlägg 12 december 2007

En dag med Englands tema

Av Maria Thuré - 12 december 2007 14:52

Var och träffa min handledare idag igen. Nu när jag gjort en del ändringar i uppsatsen så var hon mycket mer positiv till det jag skrivit. Hon nämnde till och med något om att det var så synd att jag inte skrivit den på engelska så hon kunde skicka den till någon professor i ämnet i England. Hon har inte så stor koll på mina engelsk kunskaper som ni märker. Det är ungefär som att  Anja Pärsons pappa skulle stappla in här i lägenheten precis nu och be mig ta OS-guld i störtlopp. I båda fallen så skulle jag nog stupa rejält på vägen.


Har hunnit med och växlat pengar till Englandsresan. Allt är nu fixat till den. Jag har även bett pappa att inte prata en gnutta engelska när vi är där. Borde förresten få skriftligt på det.


Var och sola igen idag. Gick på ett riktigt solarium idag. Hjälp! Vet ni att det är en hel vetenskap att sola solarium. Jag fatta inte ens prislistan. Man kunde välja mellan Fiji, Hawaii, Maldiverna m.m Fantasifullt va? Att inte namnge solariumen med siffror utan istället med länder. Jag frågade vad hon rekommenderade. I tanke på min vinterhud så väntade jag mig att hon skulle visa mig längst in i lokalen. Där de solkänsligaste personerna placeras för att inte ge stället dålig reklam. Att jag skulle passera alla de klatschiga solariumen som Bali, Fiji m.m och placeras i England. Som enbart bestod av en madrass med en extra stark glödlampa i taket.


Jag har lätt att bli brun men just nu är jag vitare än ett vitt A4 ark så jag tog Fiji. Det var den svagaste. Dessutom var det så bra att man kunde bestämma tiden själv. Tog bara 18 min. Och det var typ 17 minuter för mycket tills jag lessnat. Men så mycket bättre än 25.


//Goldfish



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards