Direktlänk till inlägg 8 december 2007

Försäljning av kramar

Av Maria Thuré - 8 december 2007 22:29

Enbart idag har jag gjort av med mer kreativitet än under hela 2007. Har som sagt gjort en pepparkaksborg och har även stickat färdigt en mössa! =)


Sticka är en ganska bra sysselsättning när man är ute i bushen och umgås med sina föräldrar. Ni kommer förstå varför...


*En förälder som är lärare kanske spenderar en del av helgen att läsa in sig på det ämnet hon/han ska undervisa om.


*En förälder som är ekonom kanske fick gå igenom bokföringen som inte stämde.  


*En förälder som är konsult kanske måste läsa in sig om det företag som ska besökas kommande vecka.


Min mamma är dagmamma och då håller man sig ajour och förbereder sig för en arbetsvecka genom att följa julkalandern. Det är ju förödande om man inte kan hänga med i diskussion som förs vid frukostbordet bland alla knåddar.


Jag älskar min mamma för att hon är så 100% i allt hon gör! Så stolt över henne! Men detta innebär ju att en hemgästande dotter som har TV:n som fritidsintresse på lördagarna måste bänka sig framför julkalendern. De har j-a boxarna ha ju inneburit att det för tillfället bara finns en fungerande TV i barndomshemmet.

Vilket även innebar att jag fick följa med i delar av programmet Sverige runt. Pappas favoritprogram. För er som inte vet vad det handlar om så görs olika reportage från olika delar av Sverige. Det kan vara Bertil 67 som hittade en groda i postlådan när han skulle hämta morgontidningen. Eller Elvira 14 som går baklänges till skolan. Intressfaktor hög! Om jag säger att mamma och jag drog slutsatsen att pappa är lite som Allan i Svensson Svensson idag så kanske ni kan förstå varför han roas av sådana program.


Idag gjorde de något reportage om röda korsets projekt att kramas. Mamma sa att Bälinge (min gamla förening) skulle stå på Gränby centrum och sälja kramar för 20 spänn. Vem fan köper dem? Folk betalar inte ens för att se dem spela fotboll och det tränar dem ju på 7 dagar i veckan? Kan inte se mina gamla lagkamrater ställa upp på detta. Så det är väl junisarna som får ställa upp och det är ju livsfarligt. Tänk hur många slisk som vill ha en kram av dem. Dessa karlar lägger väl säkert alla pengar på systemet och har väl inte ens råd att betala 20 kr. 


Storvretas innebandy herrar skulle också stå och sälja kramar. Men de kan man väl få gratis. Eller hur? Jag slänger ut frågan till några av mina kompisar utan att peka ut vem eller vilka.


Pratade nyss med Mona och Christina i telefon. De kollade på the Guardian och konstaterade att jag är med.. goldfish. Hur stort är inte det? Då borde jag vara värd mer än en 20 kronor för en kram.


//Goldfish




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards