Direktlänk till inlägg 6 december 2007

Nattuggla

Av Maria Thuré - 6 december 2007 23:45

Jag har blivit en nattuggla. Gick iväg på träning och var tvungen att låsa upp porten när jag gick - det är ett tecken på sen träning.


Det var lika kul som sist! Spelade tydligen mot någon som var lik Usher/Asher i Scooby doo (Jag har försökt googla men utan resultat). Men jag kan tänka mig att det inte är alla som har spelat mot han. Han var bäst iaf. Var tvungen att ta en bentackling för att få stopp på honom.


I det andra motståndarlaget så spelade en stekare. Han ville gärna kladda på bollen. Efter att han haft bollen i 90% av hans lags bollinnehav så hade jag lust att i egen hög person gå fram och säga:

"Jaha. Vi fyra tjejer som är här har nu efter ca. 30 minuters spel uppfattat att du är teknisk. Det vore även kul att se din speluppfattning och passningskvalité. Då ska vi i tjejgänget diskutera om någon av oss vill ge oss ditt nummer. Och för övrigt så behöver du inte glänsa för Maja. Visst hon gillar långt hår men det ska sitta på ett kvinnligt kön".


Nog för att jag var lite trött när vi skulle cykla hem. Pga tröttheten myntade jag en ny floskel. Skulle säga att det var så varmt att man inte behöver oroa sig för en ny istid. Börjar ladda lite inför Idolfinalen imorgon och skulle därför i anda med Kishti lägga in lite engelska ord blandat med svenska och sa lite spontant:

"Man behöver ju iaf inte vara rädd för en ny icetime".

Maja poängterade att det hette iceage. Så nu vet jag det!


Problemet nu är bara att man är så pigg så man kommer väl somna lagom tills imorgon bitti. Ska gå och ta lite kvällsfika.


//Goldfish

 
 
Ingen bild

Manne

7 december 2007 00:26

Riktiga studentider du har! Sena kvällar...;O)
Jag har alltid varit en nattuggla. Mest produktiv då.
Angående mina partyn o inbjudningar till olika evenst krings Stureplan..sa ju att jag var en gammal, numer gravid, Stureplans räv. ;o)
Trots att mina vilda partydagar är förbi så dimper det ner en och en annan inbjudan.

Om du vill vimla lite runt stureplan så registrera dig på Finest.se eller om det är com.
De har ofta olika events på g. Gästlistor till dörrar mm mm, så slipper man köa. O om man köar så vet man att man garanterat kommer in.

Massa kram!

 
Ingen bild

Mona

7 december 2007 09:14

Gode gud...du lyckades glömma vad han hette...Är jag förvånad? Han heter Shaggy i Scooby Doo. Inte konstigt att du inte fick nå resultat när du googla! Haha! Du är för rolig!

 
Ingen bild

Goldfish

7 december 2007 10:34

Manne: Alla tips kring hur man lyckas genomföra en bra utgång i Sthlm tas tacksamt emot. Jag har ju lite dåliga erfarenheter på den fronten.

Mona: Hahaa! Börjar allvarligt bli orolig för mig själv. Hur många ggr fråga jag inte efter det där namnet. Höll ju på att slänga ut datorn genom fönstret efter mina misslyckande googlingar. Men man får vara glad för det lilla som att jag kommer ihåg ditt och mitt eget namn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards