Direktlänk till inlägg 5 december 2007

Toppen kväll!

Av Maria Thuré - 5 december 2007 22:20

Har varit iväg på ett tungt spinningpass. Cyklade direkt efter i regn till Johannas brorsa Micke. Där Mo, Johanna och Micke satt och sticka mössor. Jag agerande provdocka. Någon ska ju göra det med men i tanke på de åsikter jag haft om min huvudstorlek så borde det finnas någon bättre lämpad.


När jag arbetade på ett boende för personer med psykisk diagnos så fick jag höra av en boende.

"Har du hört att du ser ut som hon där Jennifer Atkinson?".


Åh! Det är inte så lätt att hålla skillnad på skådespelare och dieter. Men menar du Jennifer Aniston så är du definitivt min favoritboende!

Tänkte jag. Hann inte ens svara innan damen fortsatte:


"Förresten så har du ett väldigt litet huvud. Du borde nog gå till frisören för att få det undersökt så du inte har cancer."


Jaha. Det kan svänga fort! Då var du genast längst ner på listan över mina favoritboenden.


Med det minnet färskt så klev jag in som en blöt hund i porthuset. Såg att där satt en lapp:

Åh! Äntligen någon annan än mig i trapphuset som varnar för fest. Vad kul. De kanske till och med med bjuder in grannarna.

Glädjen raserades snabbt. Det var ett meddelande om hyreshöjning. Finns det inga riktlinjer över hur en sådan information ska ges. Blöt, hungrig och trött så var jag inte direkt preparerad för en sådan information.


Vidare så kliver jag in i lägenheten öppnar kylskåpet. Typ tomt! Glömde handla på vägen hem. Finns det något värre en tomt kylskåp?


Johanna berättade om en ung kille som besvarat frågan vad är det värsta som hänt dig. Han svarade:

"När mitt bredband lade av".

Hjälp! Var är vi på väg? Har han aldrig varit hemma, hungrig med tomt kylskåp när alla affärer stängt?


Jag hade inte ens något drickbart hemma. Så jag trigga upp vattnet med en C-vitamin. Vilket party! Om jag överlever natten kommer jag vara först in i butiken imorgon när Konsum öppnar!


//En hungrig Goldfish




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards