Direktlänk till inlägg 2 december 2007

Pepparkaksborg bygge

Av Maria Thuré - 2 december 2007 11:10

Jag struntade i att färga håret igår. Färgen jag hade köpt såg så röd ut. Så jag avvaktar.


Kvällen hos Cia blev jättelyckad. Cia är husligheten personifierad. Hon hade gjort goda snittar som vi kunde äta på under tiden vi byggde. Mmm!


Vi byggde en pepparkaksborg. Jag gjorde två torn (de två snedaste, som var svårast att sätta ihop). Jag gjorde ett utedasstorn och ett "star" torn där David Beckham bodde. Johanna gjorde ett ryss torn. Jag försökte få igenom en idé om fiskbensparkett i borgen. Men dem andra tjejerna tyckte det var att sätta ribban lite väl högt.


Jag och Johanna överlämnade den farliga delen (att sätt aihop bitarna med socker) till de mer erfarna Norrlandstjejerna; Cia och Linn. De skötte sig utmärkt! Jag stod istället i hallen (så jag hade nära hem när det traditionella sätta ihop pepparkakshus bråket skulle bryta ut). Jag hade kameran i högsta hugg för att dokumentera alltihop. Lägger in bilder senare. Det märkliga var att JAG brände mig, fast jag stod så långt bort som möjligt från det farliga. Så jag har nu en blåsa på fingertoppen som gör sig till känna varje gång jag trycker ner tangenterna.


Vi garnerade huset med en skumtomte som hängde sig i dasstornet med en lakritsrem. Hmm! Undra hur en psykolog skulle ananlysera det. Jag tror iaf inte vi kategoriseras till de snälla barnen som får julklappar.


Det blev senare bara jag och Cia som gick ut. Denna gång på Svensson. Det var skoj för omväxlings skull. Det var super längesen. Avslutade kvällen på MAX med Karros Eskilstuna crew.


Känner att jag måste fortsätta arbeta upp min huslighets identitet. Så snart ska jag iväg till Majsan och baka pepparkakor. =) Och jag som inte ens gillar pepparkakor så värst. Kanske ska ta med ett paket Maryland Cookies. Men det känns ju som att man drar ner första advents känslan då.


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards