Alla inlägg den 24 november 2007

Av Maria Thuré - 24 november 2007 14:16

Väntar på att Mona ska hämta upp mig nu med min bil. Hahaa! Hon använder audin typ mer än vad jag själv gör. =) Vi ska se på Sirius innebandy. Sen bär det iväg till Stockholm.


Ska bli så kul att träffa Christina och jag ska inte sticka under stolen med att jag gärna träffar några av hennes polisklasskamrater. Det är så märkligt det där hur min hjärna fungerar. Då blir det som att det spelas upp en film i huvudet hur jag träffar mr right guy idag - en polisstuderande. Och sen så ser man hur vi flyttar ihop och hur han kommer hem från jobbet med sin uniform. Nästa steg är att vi skaffar villa, volvo, hund och barn. Men då kommer jag på!?! Som socionom kan man ju inte skaffa en polispojkvän.. stackars barn. Det kommer ju bli stans jobbigaste unge som vill göra revolt mot sina föräldrar. Så jag stannar mina tankar vid en rolig kväll med tjejerna. Resten blir bonus!


Har gjort checklistan inför ikväll.

*Köpt vin (Köpte en tetrapak. Mona informerade mig att det är mer vin i en sådan än en flaska. Vilket underlättade beslutet).

*Provat outfiten (Det där j-a blåmärket jag ådrog mig när jag cykla omkull blir en ful blå färgklick vid min armbåge på min övriga så vita kropp. Ska jag hänga med polisstuderande så kan jag ju lika gärna ha en lapp runt halsen där det står misshandlad).

*Målat naglarna

*Rakat bena m.m (Även om jag inte tänkte gifta mig med mannen jag träffar ikväll så kan man ju alltid hänga med rakade ben).


Tankar om nyår i Piteå
Annars är det väldigt mycket Piteå i mitt huvud nu. Ska bli så kul! (Dessutom har antalet bloggläsare ökat med 50% igår när jag lade ut en länk till Monas och min föreberedelse inför resan på gänget så håller festens hemsida omy.se).


Cia informerade mig idag att hon håller i bordsplaceringen på nyårsfesten. Jag undrar om jag ska röra något av mina fondkonton för att köpa in en bra plats hos Cia. Det kan vara viktigt! Undra hur mycket hon kräver? Måste kolla igenom hennes facebook vänner och tipsa henne om vilka jag vill ha i närheten av mig. Blir det riktigt trevligt så har ju jag och Mona alltid plats i bilen på väg hem. Dessutom så har jag ju en ledig plats i dubbelsängen. Och så vitt jag vet så har ingen reserverat den under 2008. Hmm! När jag tänker efter är det helt klart viktigt att få en bra plats på middagen.

//Goldfish



Av Maria Thuré - 24 november 2007 10:00

Vaknade inatt av en smekning på kinden. Jag öppnade ögonen lite kisande... och blev besviken. Just ja Mona orkade inte åka hem igår så hon fick hyra in sig på gästsidan av min dubbelsäng. Var så trött så jag orkade inte ens säga att hon misstagit mig för någon annan. Men jag fyttade till ytterkanten av sängen så hon skulle få svårare att nå mig.


Provade ringa hem till mina föräldrar för en stund sen för att säga att jag inte kommer hem någonting i helgen, brukar alltid göra det. Jag har inte hört från dem på flera dagar och nu svarar dem inte. De verkar verkligen sakna sin enda dotter.


Ska snart ner på systemet och köpa alkohol till Stockholmsbesöket ikväll. Läste i UNT att några grabbar hade rånat systemet i Märsta. Jag undrar om de tog alkohol eller pengar? Ska alltså inte ta på mig min slalommössa/rånarluva idag när jag går ner på stan alltså. Då kanske polisen tar mig när jag kliver in på systemet. Skönt att slippa välja.


Ikväll kommer förberedelse två inför nyår i Piteå genomföras. Både Mona och jag har lite ojämn nivå när det gäller att hantera en hel kväll med alkohol. Ibland så händer de att kvällen slutar i förtid. Därför måste vi öva på att orka med en hel kväll. För jag tror Cia kommer skämmas för oss om vi somnar eller lägger en spya på nyårsmiddagen och det skulle ju vara synd. Och det är ju oförskämt att skylla på maten. 


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards