Direktlänk till inlägg 24 november 2007

Nattsällskap

Av Maria Thuré - 24 november 2007 10:00

Vaknade inatt av en smekning på kinden. Jag öppnade ögonen lite kisande... och blev besviken. Just ja Mona orkade inte åka hem igår så hon fick hyra in sig på gästsidan av min dubbelsäng. Var så trött så jag orkade inte ens säga att hon misstagit mig för någon annan. Men jag fyttade till ytterkanten av sängen så hon skulle få svårare att nå mig.


Provade ringa hem till mina föräldrar för en stund sen för att säga att jag inte kommer hem någonting i helgen, brukar alltid göra det. Jag har inte hört från dem på flera dagar och nu svarar dem inte. De verkar verkligen sakna sin enda dotter.


Ska snart ner på systemet och köpa alkohol till Stockholmsbesöket ikväll. Läste i UNT att några grabbar hade rånat systemet i Märsta. Jag undrar om de tog alkohol eller pengar? Ska alltså inte ta på mig min slalommössa/rånarluva idag när jag går ner på stan alltså. Då kanske polisen tar mig när jag kliver in på systemet. Skönt att slippa välja.


Ikväll kommer förberedelse två inför nyår i Piteå genomföras. Både Mona och jag har lite ojämn nivå när det gäller att hantera en hel kväll med alkohol. Ibland så händer de att kvällen slutar i förtid. Därför måste vi öva på att orka med en hel kväll. För jag tror Cia kommer skämmas för oss om vi somnar eller lägger en spya på nyårsmiddagen och det skulle ju vara synd. Och det är ju oförskämt att skylla på maten. 


//Goldfish



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards