Alla inlägg den 17 november 2007

Av Maria Thuré - 17 november 2007 22:54

Färdigfixat för att gå ut på krogen nykter - shit det har inte hänt många gånger. Men det ska bli annorlunda. Antingen blir det värdelöst eller skitskoj! (Hmm ingen slutsats som kommer ge mig Nobelpriset direkt).


Sitter och väntar på Mona som gör sig i ordning ska åka och hämta Jojo sen som åkte hem och hämta partykläder. Det som är bra med förra helgens hemgång innan jag ens kom ut på krogen är att jag kan använda samma kläder igen. =) Det är bara dem på förfesten som vet det.


Känner att jag kan gå på krogen med  gott samvete när Sverige spelar som dem gör just nu. Mitt tips gick åt skogen dessutom.


Förmodligen har jag massa irritationsmoment från nattens nyktra krogbesök om att blogga om imorgon. Eller om att jag kanske mött mannen i mitt liv!?! Hoppas!


//Goldfish

Av Maria Thuré - 17 november 2007 18:30

Dopet är avklarat och jag är tillbaka i stan. Ska hänga med Mona och Johanna ikväll. Ev. så går vi ut nyktra men det var lite tveksamt så det kanske bara blir till att kolla på matchen Spanien - Sverige. Jag tippar 1-1.


Apropå fotboll så blev det igår officiellt att Linda Sembrant min kompis lämnar Bälinge för att spela i AIK nästa säsong. UNT hade skrivit en ganska stor artikel om det i UNT idag men hade en liten fotnot där det stod: UNT har försökt nå Linda Sembrant för en kommentar men inte lyckats. Var därför tvungen att busa lite med Linda och postade ett kort med Linda där hon står med Bälingeflagga på några av våra gemensamma vänners funwall på facebook. Där jag ironiskt kommenterade vilken stjärna hon blivit som inte ens har tid att lämna kommentar till lokaltidningen. Jag sa att nu tillhör hon gänget med Zlatan och Se och hörs B-stjärnor.


Slutskojat nu Linda! Du gör rätt som lämnar Bälinge för din egen utveckling. Lite irriterande bara att du flyttar till Stckholm nu när jag snart är färdig med min utbildning i huvudstaden. Men jag lovar att jag kommer och hälsar på dig och du som är ganska ekonomiskt så kan jag hälsa att Swebuskortet är det billigaste alternativet mellan Stockholm och Uppsala.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 17 november 2007 10:24

Hahaa! Observera likheten mellan Hilmas min och min på min prestationsbild. Visst är likehetn slående. Jag har lärt henna allt jag kan om att "man ska gapa mycket för då får man ofta hela stycket".  


Har hedrat Hilmas dopdag med att lägga in henne som presentationsbild på msn. Ska även göra en Hilma mapp på facebook.


Jag undrar varför folk säger, åh vad roligt ska du på dop. Hur roligt är det egentligen på en skala. För det första är ju själva gudstjänsten bara en cermoni som man vill gäspa sig igenom. Sen är det ju inte direkt så man skrattar sig igenom dopfikat. Däremot är det en skyldighet som faster att gå dit för att visa omtanke.  Men jag tycker inte det är jätte kul! Men det ska bli kul att få se Hilma!(Förresten visst låter faster elakt, och jag som aldrig kommer kunna bli moster).


Jag är 23 år. Ibland tror jag att jag är 6 år eller något. Jag älskar ju godis oh överraskningar. Så idag fick jag en julkalender av mamma - en Dumle kalender. Hahaa! Jag öppnade ruta ett för att se att det verkligen var godis i den. (Ett agerande som visar på att jag kanske är närmare sex än 23 iaf i sinnet).


Det får mig att tänka på när Stefan övveraskade mig med en julkalender under kudden. Det var tider det. Då var det pojkvännen som gjorde sånt, nu är det mamma som får fylla den rollen ist.


//Goldfish







Ovido - Quiz & Flashcards