Alla inlägg den 1 november 2007

Av Maria Thuré - 1 november 2007 19:09

Vilken utveckling som skett. Häromdagen undrade min farmor varför jag skrev 4H på fakturorna. "Det står för timme (hour) farmor" sa jag. "Vi fick lära oss det i skolan på matten". Min farmor suckade. "Ja herregud allting ska bli så amerikaniserat och internationellt". Ja du farmor tänkte jag om du tyckte den utvecklingen var för mycket så ska du bara veta vilka utvecklingar som sker...


Idag köpte jag för första gången en bussbiljett på sms. Hur coolt och smidigt är inte det. Man stiger bara på och visar sms:et för busschauffören. När jag kom fram till min intervjuperson i Gottsunda och berättade det så sa hon: "Hahaa, tänk vad roligt om du hade råkat visa ett sms som du fått av nån, där det stod. Tjena snygging! Vi ses ikväll vid 19.00 Jag längtar". Jga blev helt tyst och började fundera om jag verkligen hade visat rätt mess.


Sen när hennes ord smält in lite så tog jag det som ett flirttips. Tyvärr så måste jag ärligt säga att det inte är många busschaufförer i Uppsala som attraherar mig. De är på tok för gamla. Men det skulle ju vara kul om någon gjorde det misstaget.


Jag undrar allvarligt vad jag utstrålar för något speciellt när jag sitter på bussar. Personer över 60 drar sig alltid som en magnet till mig. Finns det inget tvåsitssäte kvar så väljer pensionärer 99 av 100 gånger att sätta sig bredvid mig. Idag fanns det tom lediga tvåsitssäten men en gammal tant valde ändå att slå sig ner bredvid mig. Och alltid börjar dem prata. Idag diskutera vi Asptrappor som dem håller på att konstruera i Fyrisån. Mycket intressant.


Likadant är det när jag jobbar i Mälby. Där är det mestadels gamla tanter som kommer in och ramar in sina broderier. Då ska jag ofta komma ut från kontoret för att ge min åsikt. Kan inte låta bli att leka med tanken om vad jag skulle ha för roll i världen om den enbart skulle bestå av gamlingar?! Känns lite tungt dock att det inte är så länge till jag får vara populär.


Samtidigt borde jag kunna använda detta i min jakt på kärleken. Jag måste se till att dejta så länge att jag får tillfälle att träffa killens mor- och farföräldrar. Men med min tur så skulle det väl visa sig att när man kommer till det stadiet så är väl killens alla mor- och farföräldrar döda.


I mitt förra förhållande så gick det bra. Stefans farmor gillade mig. Så mycket att hon alltid brydde sig om att fråga om jag ville ha lös eller hårdkokt ägg. När jag svarade hård. Så bestämde hon alltid sig för att göra löskokt iaf för det var ju det Stefan och hon gillade. Det tyckte jag var charmigt! Hahaa! Trots detta tror jag faktiskt hon gillade mig för jag fick ett jättefint och värdefullt smycke av henne. Det har jag faktiskt kvar.


//Goldfish




Av Maria Thuré - 1 november 2007 11:39

Har mycket bag in box vin hemma just nu sen helgens upptåg. Jag passerar den varje gång jag går in i köket. Då uppenbarade det sig för mig at jag aldrig kommer kunna bli politiker. Inte för att jag har det i åtanke heller. För jag tycker det är kul att dricka vin med mina vänner (hmm någon gång ibland) och tycker det är mysigt att pussas med killar. Det får tydligen inte politiker göra. Men den här Ulrika Schenström affären har väl inte undgått någon. Hon var statssekretare och var med en man på krogen och drack vin. De pussades lite och en tidning lyckades givetvis få detta på bild.


Blir så trött å ena sidan säger vi ofta att politiker inte vet något om hur det är att leva som en vanlig Svensson. Samtidigt så när dem gör det som vanliga Svenssons gör då klandrar vi dem för det. Visst hon har huvudansvaret om det skulle ske en stor katastrof. men hur kan man bedöma om hon var kapabel till det genom ett fotografi. Vi kommer aldrig lyckas få någon på den posten om man inte tillåts leva ett normalt liv. Jag tycker snarare att fokus måste förflyttas i denna fråga. Vem är den egentliga boven. Jo den där j-a mansgrisen till journalist som bjöd henne på vin och tllsynes på bilderna lekte med hennes känslor för att pumpa henne på information. Det borde vara en kriminell handling. Hon var säkert bara en vanlig tjej som var intresserad av en kille. När man är kär gör man dumma saker. Ska politiker inte kunna bli kära?


Ska snart åka iväg till Gottsunda och genomföra min tredje intervju. Tur att man inte är politiker då skulle väl en paparazzi fotograf stå och fota mig och frågande undra vad gör Maria i den kriminella delen Gottsunda? Planerar hon ett bankrån tillsammans med några bekanta där eller har hon ev. skaffat sig en kriminell kille?


Dessutom skulle de säkert konstatera att jag är opålitlig eftersom jag har två varningar på Friskis pga att jag inte avbokat pass.


De skulle stå och vänta på mig vid sopstationen och se att nej jag sopsorterar inte! Det är väl nästan mer kriminellt idag än det Ulrika Schenström gjorde).


Dessutom skulle dem väl göra en intervju med en viss Sirius kille som jag lovade vänta på utanför BJ i lördags för att gå på McDonalds. Vilket jag hann glömma bort. I tanke på hans meddelande på facebook så skulle han säkert ställa upp på en intervju.


Och inte nog med det så skulle jag nog klassificeras som en skitstövel eftersom jag ärligt och högljutt besvarar frågan om jag är intresserad av att spela i GUSK nästa år? med att "NEJ! Fy fan i det där j-a laget skulle jag aldrig spela. Många av de där tjejerna kollar bara snett på en och det kan bli jobbigt i längden om vi ska spela i samma lag"! Blir så lite djupledspassningar så.  Och Angelica du vet att du inte är en av dem!


//Goldfish


Av Maria Thuré - 1 november 2007 09:11

Hade en sådan lysande idé. Linda skickade över helgens festbilder igår över msn. Där hade hon även hunnit att filma tragiken när vi upptäckte att popcornpåsen brann i micron. Den var så rolig! Och då fick jag en idé att blogga enligt temat anti fest guide. Jag känner att jag blivit en liten festförespråkare och ville kompensera den rollen med detta tema. Tyvärr så var filmen för stor för att läggas in här. Kanske var lika bra för filmen innehåller känsliga scener och ev. hade jag förlorat en av mina 10 bloggläsare. Hahaa!


Jag står mest och undrar varför inte mitt brandlarm går igång. Men å andra sidan så står Linda och skriker oavbrutet (nästan) Det brinner! Det brinner! Så har man henne hos sig så behöver man inte ett fungerande brandlarm. Dock kan det ju vara lite jobbigt att ständigt ha henne som en inventarie i lägenheten. Dessutom har jag svårt att se henne matcha inredningen och sättas upp i halltaket. (Det skulle vara klart om hon betalade så skulle det vara ett alternativ. Det är otänkbart Linda är så ekonomisk att hon skulle hävda att borde få bo gratis för att sköter ett jobb). Kan även vara svårt att få tag på en lika bra vikarierande brandlarm. Har svårt att se att någon ställer upp på det. Jag ska kolla med Fredik Ljungberg han skulle jag gärna ha i min lägenhet. Linda skrek så högt så det skulle förvåna mig om inte grannarna radade upp sig ute på parkeringen. Och jag väntar bara på att protestlistorna över att jag ska flytta dämper ner i brevlådan.


//Goldfish





Ovido - Quiz & Flashcards