Alla inlägg den 2 november 2007

Av Maria Thuré - 2 november 2007 21:42

Av tradition så fortsätter jag väl med att vid detta tidslag på fredagarna bedöma Idolinsatserna.


Först ut ikväll var Mattias. Ganska tråkig insats. Kändes som att han var på studiebesök på ett ålderdomshem och skulle roa dem med en liten sång. Han sjöng så försiktigt, man bara väntade på att han skulle sjunga ut. Det var som han inte vågade för han var rädd att spräcka dem stackars pensionärernas hörapparater. Den grabben skulle behöva följa med mitt tjejgäng ut på krogen. Då skulle han få lära sig att ta plats.


Stoffe (jag skriver det för jag har ingen aning om hur hans namn stavas). Skön låt men inte så man hoppar av glädje direkt. En bra låt att skutta omkring i sin pyjamas i på kvällarna. Jag fick en alldeles ny pyjamas av Johanna idag. Den var så skön. Har skuttat omkring i den hela kvällen. Tack sweetie! Det var så mycket roligare än Stoffes framträdande.


Daniel! Hur fan kan man välja att sjunga en Britney Speras låt till sitt fotbollslag? Det är mot alla fotbollens oskrivna regler. Trots att dina lagkamrater spelade nöjda efter uppträdandet så undrar jag om dem inte redan på tåget hem planerar din utkilning från klubben. De brukar inte vara roliga!


Marie hon var så fin idag. Blir mållös av henne. Dok så undrar jag var hennes bästa kompisar och andra kompisar är? Hon pratar om att dem ska vara där, men kamerorna filmar alltid hennes pappa. Och idag valde hon att sjunga för sin gamla musiklärare som dem filmade istället? Efterlysning! Marie är grym! Ni kompisar som försvann i och med hennes medverkan i Big Brother kom tillbaka.


Amanda var bäst idag! Så fort hon öppnade munnen idag så var jag fast i soffan. Brukar annars planera att hämta något att dricka vid hennes framträdanden. Dessutom tar jag tillbaka litegrann av det jag sagt tidigare att hon är seg. Hon är nog bara märklig och cool. (Att jag ändrat mig kan bero på hennes ena brorsa som var så snygg). Dock måste jag informera er om att delar av Amandas framträdande skymdes av min pappa som försökte leka TV-reparatör och ställde sig precis framför TV:n. Bara för att han är glasmästare så tror han tydligen att man kan se igenom honom.


Sam verkar ha käkat Vicks hela veckan och var faktiskt bra denna gång. Men vilket klister använder han för att hans kepsar ska sitta kvar dygnet runt? Duschar han i en huvudbonad? Och hur gör han när han tar hem en tjej eller en kille (börjar faktiskt bli tveksam i hans fall) från krogen. "Självklart tar jag av mig kallingarna, men är det okej om jag ha kepsen på"? Föreställ er detta med hans hesa röst dessutom. Ska genast lägga in en fråga på facebook vad Sam har hunder sin keps?


Andreas hade klivit ut från en vanlig gudstjänst och äntrat en lite hippigare frikyrka där det okej att använda jeans. Blir inte riktigt klok på honom. Tycker hans framträdanden är lite nördiga men sen efteråt och han öppnar munnen i en intervju med Jihde så kan jag inte mer än att tycka om honom. Kan nästan satsa hela mitt csn bidrag på att han kommer vara med i melodifestivalen en dag.


Mattias åker ut idag.


Mina föräldrar tyckte att kvällens höjdpunkt var när grisbonden Petter sjöng en truddelutt. Det säger väl lite om deras musikkunskap och kanske även min.


//Goldfish






Av Maria Thuré - 2 november 2007 16:15

Nu är sista intervjun genomförd. Hade bokat in den på mitt gamla jobb kl. 15.00 för att få möjlighet att träffa mina gamla kollegor. En miss bara. Det är tydligen halvdag idag. Så jag fick sitta där helt själv utan att se skymten av dem. Kändes så öde. Och jag har definitivt blivit raderad från kontoret. De hade möblerat om och tagit bort mitt skrivbord. Mitt namn var borttaget från kökslistan. (Det kanske jag inte ska deppa alltför mycket för). Det enda spår av att jag faktiskt har jobbat där var några få visitkort som låg kvar. =( Känner att jag måste ha gett ett djupt intryck där.


Jossi ringde precis. Hon är världens roligaste människa men så ostrukturerad. Man kan bjuda henne på fester och hon tackar ja men dyker sällan upp. Hon gör det nog inte medvetet för hon har ett så stort hjärta att hon aldrig skulle såra någon. När man hör en sådan här hälsningsfras så vet man att det är hon som ringer: "Tjena ditt pucko! Hur är det?" (man får vara glad att man inte blir benämnd i en annan form av prostituerad tjej. Hon har ett j-a ordförråd och brukar växla mellan det ordet och choklad drycken).


Man hinner knappt svara innan hon: "Hur går det med grabbarna?" (I hennes ögon så har jag tydligen alltid flera på gång för hon uttrycker sig alltid i plural. Skulle vilja låna hennes ögon och se på mig för i min egen värld är det grabb öken). Hon frågade om jag skulle med ut och festa imorgon. Jag sa att jag skulle vara nykter imorgon, och att jag skulle höra av mig imorgon. "Vaddå det är inte likt av dig att vara nykter längre", säger hon. I samma sekund som hon sa det som var alla tveksamheter om att vara nykter borta. Jag måste börja arbeta bort denna stämpel. Det blir nyktert imorgon!


Snart kommer Johannis föräldrar med Johanna i bilen och hämtar mig. Ska bli så kul att se henne! Jag ska ut och äta hos mamma och pappa och ev. dra med dem på Gimo hockey. Och för er som undrar. Så är det inget pojkvänsämne jag ska kika på utan min kära kusin Mattias. Fast iofs det blir ju tråkigt att bara behöva titta var tredje byte så ja ev. så ska jag väl titta på någon annan.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 2 november 2007 10:48

Kommer ni håg den här reklamen VIA-direkt? Nu när jag håller på att transkribera mina intervjuer så sitter jag med sådana hörlurar. Barnslig som jag är så måste jag varje gång jag tar på mig dem leka att jag är en sådan tjej och säger: "VIA-direkt det är Maria" "Jaha du har fått tuggummi på byxorna, jo men då rekommenderar jag dig att stoppa ner de i frysen, sen kan du enkelt ta bort tuggummit". Tänk om någon skulle se mig när jag håller på så. Shit! Tror jag börjar bli störd på att sitta hemma och skriva.


När jag loggade in på msn idag så hände något så skumt! Det stod att jag hade fått ett meddelande på msn när jag var offline från Mona. Det hade kommit inatt klockan 05.20 Där hon frågade om jag sett filmerna? (Antagligen de vi spelat in under förra helgens fest). Jag ringde Mona och frågade vafan hon gjorde upp den tiden och hon sa att hon sov som en stock då. Kan någon förklara för mig vad som hänt? Går Mona i sömnen eller finns det någon annan förklaring? Och Mona om det är så att du var vaken så vill jag bara säga att jag nu måste sätta lite gränser i vår relation. Vi hörs minst en handfull gånger per dag. Och vi ses flertalet gånger i veckan. Men för mig fungerar det inte att vara tillgänglig 24 timmar om dygnet. Klockan 05.20 sover jag vanligen. Frågor som gäller filmtittande svarar jag gärna på kontorstid 7.00-16.00 Mår du dåligt och behöver prata med mig så har du ju alltid mitt nummer och behöver inet använda msn. =)


Idag kommer Jojo hem från USA. Kanske ska ta med henne till farmor och visa upp en amerikaniserad svensk 23 åring. Hon var ju så irriterad över att allt amerikaniseras. Men jag tror Jojo är sig lik. Är så kul att hon kommer hem.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards