Alla inlägg den 10 november 2007

Av Maria Thuré - 10 november 2007 15:37

Nu har jag mellanlandat hemma i lägenheten. Har nya bänskskivor i köket. Det är inte helt klart än dock. Det ska fixas till i veckan. Tack mamma och pappa som betalade det kalaset. Har även en ny matta i TV-rummet och en fönsterlampa. Mysfaktorn höjdes garanterat. Nu är det bara en kille som saknas i TV-rums soffan. Hittade ingen för rätt pris att köpa på IKEA.


Jag och Mamma ville ha lite större utmaning idag när vi gick på IKEA så vi bestämde plötsligt att vi skulle gå mot strömmen. Det är ungefär lika stor utmaning som att springa ett Cooper test. Folk blir ganska irriterad på en. Förstår inte varför polishögskolan inte testar sina aspiranters tålamod genom att skicka dem på ett IKEA-besök en lördag. Där får man verkligen tillfälle att pröva sitt tålamod.


Ska nu äta litegrann. Sen ska jag duscha för att sedan ta mig till Mona. För förfest. Förra gången vi hade förfest där var för nästan ett års sedan. Då ringde hennes granne och klagade på hög ljudnivå. Vi var tre stycken som festade då. Vi måste vara lugnare idag.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 10 november 2007 09:26

Väntar på mamma och pappa! Mamma ska lämna av pappa här i min lägenhet. Han var tydligen för gammal för att lämnas in på IKEAs lekhörna och det skulle ju vara så pinsamt om de skulle rop efter oss: "Kan Ing-Marie  och Maria komma till lekhörnan Ove 49 år väntar på dem i lekrummet?". Man kan säga så här pappa blir det minsta irritationsmomentet här hemma. Då kan mamma och jag få gå och handla grejer ostört. Hans och mammas gemensamma konotokort tar vi med oss iaf. =)


Ska köpa en fönsterlampa och nya bänkskivor till köket. Kan hända att det blir några ljus också. Det är ju en oskriven regel att alltid köpa ljus på Ikea.


Dessutom vill jag bara passa på att utfärda en allmän varning till Uppsalas befolkning: Mitt ex. gamla gäng första femman ska ha schackturneringen idag med sprit inblandat. Så för er egen säkerhet håll er inne. För om dessa killar fortfarande står på benen runt 00.00 så finns en risk att dem kommer ut på krogen i ett skick som kan riskera deras egen och andras säkerhet. Over and out!


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards