Alla inlägg den 16 november 2007

Av Maria Thuré - 16 november 2007 23:20

Okej jag hade fel. Andreas fick vara kvar. Ulf Ekman ringde upp kollekten och tokröstade på honom för han ville inte att Carola skulle ta med honom på Livets ord turné. Han trodde väl Andreas gamla frisyr kunde skrämma bort Livets ord anhängare. Och vem skulle då betala hans hus?


Pappa slumrade till precis när resultatet skulle presenteras. Veckans höjdpunkt och han sover. Helt otroligt!

"Vakna pappa du sover?"

"Nej, jag sover inte svarar han yrvaket".

Mycket märkligt tänkte jag, vafan ligger man och snarkar bara för att det är kul?


Passade även på och fråga pappa då om han hade tagit ledigt från jobbet i veckan som var och hjälpte idolarna att komponera deras låt. Den var så dålig och det är typiskt pappa att dra rim som rösta och Gösta. Och tycka han är skitskoj. Han hävdar dock att inte var där. Jag blir dock tveksam när han minuten senare kommenterar min kommentar "jag blir trött av att sticka" med.. "Ja, det brukar tjuvarna också säga".

Det är först när jag hör andra dra ordvitsar som jag brukar göra som jag inser hur dåliga dem är. Men nu har ni iaf fått en förklaring till min dåliga humor.


//Goldfish





Av Maria Thuré - 16 november 2007 22:15

Förresten glömde en sak. Såg på en löpsedel att sötsug kan vara tecken på ADHD. I tanke på min blogg om inatt när jag var så rastlös och gick upp och käkade cookies så känner jag att jag måste kommentera detta. Jag har inte ADHD. (Inte diagnostiserad iaf). Jag har jobbat med personer som har diagnosen. De är stört sköna roliga, spontana, kreativa! Godissuget och dåligt minne kanske förenar oss men det här sista där skiljs vi åt.


Mamma köpte tidningen för hon vet vilken godisråtta jag är. Där stod det att godiset fyller en funktion av lugn hos personer med ADHD. Jag blev ju inte lugn inatt efter kakorna. Jag blev ju ännu mer speedad. Var bara tvungen att kommentera det!


Nu ska jag gå och käka lite godis. =) Om jag inte hinner glömma det på vägen fram till godisskålen vill säga.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 16 november 2007 21:39

Har varit fullt upp idag, efter promenaden med tjejerna så satt jag och pluggade några timmar. Sen kom mamma in till stan. Min mamma håller på att handla klart julklapparna. (Redan tänker ni nu, och det är sant min mamma börjar handla julklappar i slutet av sommaren hon älskar julen). Kusinbarnet Emma hade skrivit en tydlig önskelista där hon noggrannt poängterat att nummer ett på listan ville hon helst ha. Nummer två sen osv. Visst kan barn vara logiska när det är något som dem tycker är viktigt? Hade lust att be mamma köpa nummer tre på listan och säga att hon missförstått.


Vi begav oss sedan till Kvantum och uppmärksammade folk som var mindre logiska. Jag planerar ju på att starta en utbildning vett och etikett i mataffären. Där ska en delkurs vara "var placerar man kundvagnen". Det finns några Ufon som tar med sig sin vagn ända till charkdisken när de gör sin beställning. Vilket gör att de ockuperar "ta själv disken". I den kursen handlar det om att upparbeta en tillit hos individerna så de litar på andra kunder så att de kan lämna sin kundvagn två meter. Så att de ska förstå att det är ingen som är intresserad av att ta deras vagn med obetalda varor för vissa personer tror ju uppenbarligen det.


Pappa kom sedan och fixade mina nya bänkskivor. Åkte med dem till Gimo för att ladda för morgondagens dop. Hilma ska ju som Mona skulle sagt dopa sig. Pappa trodde dopet var på söndag och när vi informerade honom om att så ej var fallet så sa han ja just det var ju i morgon klockan 14.00 Då jag konstaterade för honom att han inte hade ett rätt att dopet är klockan 13.00 (Enligt en Freudiansk analys så verkar han inte vilja gå).


Kollat på Idol med föräldrarna nu. Pappa hatar Idol. Han vaknar dock till i pauserna när det kommer reklam om Bonde söker fru. Han glimmar till och visar sig vara värsta relationsexperten.

"Maria, du vet han han Fredrik (han pekar på rutan) jag tycker han ska välja hon tjejen som ser lite små rolig ut. Hon som kan arbeta. Hon som också har grisar. Det tror jag skulle hålla i längden".

Pappsen han kan han. Man kanske ska ta med han på krogen. Eftersom han är så himla logisk i sitt resonemang om relationer som kan funka.


Tillbaka till Idol. Så var Amanda och Daniel bäst idag. Måste vara sensation Carola tror inte enbart på gud utan hon sa ju faktiskt att hon även tror på Daniel. Det måste vara stort. Daniel gjorde  tok bort sig när han fick frågan om vad som var störst.. att få en fråga från Ljungberg eller feedback från Carola. Hade han svarat Ljungberg på den frågan så hade han fått röster från alla som är kritiska till Carola (dvs. typ 7 miljoner av Sveriges befolkning). Han hade dessutom snott alla Mattias röster från fjortisarna som älskar Ljungberg. Nu blir det ej så och tack vare det så blir Mattias kvar ytterligare en vecka. Amanda kändes trovärdig och inte tillgjord idag.


Andreas kommer få åka hem idag. Då kommer han och Carola åka ut på turné med Livets ord. Det tror jag passar Andreas bättre än själva Idolforumet.


Sen vill jag bara avsluta med att fråga. Varför hade Daniel en städrock på sig när han övade med Carola?


//Goldfish








Av Maria Thuré - 16 november 2007 07:18

Jag hade så himla svårt att somna igår. Vid 24.00 hade jag fortfarande inte somnat (ovanligt för mig som är så oerhört kvällstrött. Om man bortser från krogbesök så har det nog inte hänt sedan förra nyårsafton). Kände mig så himla hungrig. Så jag luffsa mig upp och gick igenom skafferiet och fastnade för några Maryland Cookies. Så vid midnatt så satt jag på sängkanten och hade kakkalas. Åt Maryland cookies och drack päron lättdryck. Undra vad min kära tandläkare skulle tycka om det? Kan ni se bilden framför er hur roligt det måste sett ut. Då hade det varit grymt att ha en kille bredvid sig i sängen som man väckte och fråga ska vi gå upp och käka lite cookies. Tänk vad mysigt!


Tyvärr fick inte mitt nattintag det resultat som jag hade hoppats på. När jag var yngre fick jag ofta så att jag vaknade mitt i natten och var vrålhungrig. Gick upp och tog en macka och så somnade jag direkt. Fick dock en sockerchock av nattens kakors så jag blev snarare preparerad för en joggingtur istället för att sova.


Vaknade även jättetidigt. Hade inte mobilen i närheten så jag hade ingen aning om vad klockan var. Ville inte kliva upp från det varma täcket heller. Men då kom jag på att jag kan lyssna på trafiken utanför (jätte rolig lek när man inte kan sova) för att försöka bestämma tidslag. Det var ganska lite billjud så jag gissar på att klockan var strax efter sex för ungefär en halvtimme senare så blev det riktig ruljans på trafiken. (Alla 7 jobbare antar jag). För er som vill prova så fungerar tyvärr inte denna lek på landet för där är det ju sällan trafik och då tror man att det är mitt i natten hela tiden. Men för er stadsbor är det en jättebra lek. Ungefär som bilbingo när man åker på semester. Och för er som undrar så är jag inte helt dum i huvudet som konstruerar sådan här lekar utan det beror enbart på bristfällig sömn.


Ska snart bege mig iväg på morgonpromenaden med Lina, Mona och Nera. Det ska bli skoj!


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards