Alla inlägg den 12 november 2007

Av Maria Thuré - 12 november 2007 19:25

Facebook är fantastiskt. Den sidan konkurrerar ut alla forum. Nu senast i raden UNT:s familjesida där man läser om barnfödslar och bröllop. En tjej som jag spelade med i FILM har gått och blivit Fru. Grattis Mie! Hon var en av systrarna Karlsson som fyllde mig med alkohol. Efter jag gick ut med den informationen i min blogg så ville hon givetvis byta efternamn raskt så hon inte skulle bli sammankopplad med sådana elakheter. (Men det visade ju sig i helgen att jag nuförtiden klarar av att hälla i mig sprit på egen hand). Så min blogg fyller många syften - att få folk att gifta sig är väl en ganska bra prestation för en liten guldfisk. Vad tur Mie att du bytte efternamn också. Karlsson är ju så vanligt. Andersson är mycket ovanligare. =)


Man blir ju inte ett dugg stressad så här utan pojkvän när ens gamla lagkamrater som bara är ett år äldre än en går och gifter sig. Jag får lugna mig med att mina föräldrar inte är gifta än och de har ju bara varit tillsammans sen tonåren. Så jag har några år att jobba på.


Min mamma har fått för sig att min bror kommer gifta sig i helgen kombinerat med när hans dotter Hilma döps. Jag tycker faktiskt man borde ta sådana beslut med sin syster och farmor. Speciellt i mitt fall när farmor och jag är dem enda Thuré damerna. Vi fick konkurrens när Hilma föddes. Vet inte om jag klarar av en sådan hög belastning av konkurrens på så kort tid. =) Ska nog rada upp några kriterier som man ska uppfylla för att få namnet Thuré. =)


Kom på en till sak när jag läst igenom UNT:s alternativa fotbollsgala. Kör Lasse Svensson själv mediaträning med Siriusgrabbarna eller vad är det frågan om? Att alla ständigt svarar vi tar en match i taget. Känns lite Korpen nivå. Då tar man en match i taget för man vet inte om träningsvärken har lagt sig melllan matcherna. Men hallå i superettan borde man väl ha lite längre utsträckta mål än 90 minuter? Jag är frivillig om de behöver en mediatränare. Det enda kriterie jag har är att jag blir bjuden på lagfesterna och gratis inträde på matcherna (inte på ståplats). Från och med den 18 januari så kan jag bidra med mina tjänster.


//Goldfish


Av Maria Thuré - 12 november 2007 14:31

Vaknade imorse och kände mig så mycket bättre. Så nu har jag börjat ta igen gårdagen. Har åkt till Gimo för att gratta pappa nu när han kommer hem från jobbet vid 16.00 Glömde ju dock presenten men han får ju iaf glädjas över min närvaro.


Aptiten har kommit tillbaka. Tveksamt dock om jag får i mig för två dagar idag.


Har på förmiddagen börjat läsa igenom min transkriberingar för att inleda analysen till min C-uppsats. Känns bra att jag inte blev sängliggande och tappade en dag.


Mamma har två dagbarn som är ett tvillingpar. De är två år men ser mycket mindre ut. Det är så häftigt. De har ett eget språk mellan varandra. Det låter som japanska när dem pratar med varandra. Och när jag frågade om dem skulle ha mjölk till krämen nu till mellisen så fick jag ett svar på typ japanska. Var svårt att veta om de ville ha mjölk eller inte men jag började hälla lite försiktig och dem skrek inte, så jag antar att dem sa ja.


Längtar till fotbollsgalan ikväll. Var dock väldigt besviken på den alternativa galan igår. Se om juryn har kommit ihåg att Marta spelar i damallsvenskan i år.


Här är iaf Upplands motsvarighet till fotbollsgala. De hade ju inte råd att genomföra en riktig i år. Kul läsning! Läs!

 http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=673049,00.html?from=Topicpage


Om ni ikväll på galan undrar om damlandslaget har fördubblats så är det inte så. Det är bara det att hälften av tjejerna tog med sig sina respektive, som just det var just tjejer. (Tyvärr så är det bara fåtalet av damfotbollsspelarna som vågar stå för sin sexuella läggning. Så de kanske lämnar sina respektive hemma istället. Vilket är synd. De skulle kunna bli förebilder för många unga tjejer som har komplex för att de är lesbiska eller bisexuella).


Tycker det är lite jobbigt det här med bjudningar med respektive. Johanna (är också singel) hon var på en 25 års fest i helgen där alla andra var par. Men då var det en kille som skoja till det och sa (jag tror han sa så, det här var som sagt i helgen samtidigt som jag drack vin).

-"Men dig kan jag ta hand om sen när min tjej har däckat".


Gimo IF har avslutning och årsfest i slutet av november. Dit går jag inte just för att jag inte har någon respektive med mig. Om någon är sugen att vara min respektive? Så hör bara av er. =) Men var beredd på att om vi går dit till 19.00 så vet 50% av Gimoborna vem jag gick dit med klockan 21.00 Då har djungeltelegrafen gått igång.


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards