Alla inlägg den 14 november 2007

Av Maria Thuré - 14 november 2007 20:21

Har varit på dubbelpass på Friskis. Fick skicka hem min träningskompis Mona. Hon är sjuk och tänkte träna ändå. Det går ju inte. Hon hade ju stepbrädan bredvid mig. Jag kunde ju ha blivit smittad och sjuk igen. ;)


När jag kom hem öppnade jag mailboxen och blev glatt överraskad. Hade kontaktad en person med Asperger som jag lärt känna genom mitt förra jobb (ingen av mina deltagare utan en person som föreläser om Asperger). Jag hade bett om lite information. Först kände han inte igen mitt namn. Han har svårt att lägga namn på minnet. Men när jag förklarade närmare så fick jag fick det här mejlet tillbaka:


Vad trevligt att det var du.
Vacker och intelligens i en och samma person.
Lite komplimanger så här i början.
Visste du förresten att många av oss med AS är kända för att ge komplimanger.
Och sanna sådana.
Så när jag skriver att jag tycker du är bland de vackraste kvinnor jag sett så ljuger jag inte.
Men menar inget mer med det heller.
Stöter på dig eller så.
Det vet jag inte hur man gör :)


Visst blir man glad när man får ett sådant här mejl. Det kan man leva på all i evighet och det bästa är att det just är från en person med Asperger som har svårigheter att ljuga. Jag blev jätteglad och ska läsa det varje gång jag behöver lite självförtoende.


Dessutom så hade jag fått svar från Gimo IFs kanslist. Jag hade spårat mina reseersättningspengar. Då hon dessutom lade till.


Ha det bra o hoppas att du stannar hos oss!Du kommer väl på festen den 30:e!?



Hahaa! Undra om jag ska hänvisa henne till min blogg och sedan lite fint undra. Nu har du fixat min reseräkning. Skulle det ev. finnas någon möjlighet att du även fixar en respektive till mig på festen? Då kommer jag definitivt. Är det en bra kille så ska jag även seriöst fundera på att stanna kvar i föreningen även nästa säsong. Tror ni man kan ha med det i kontraktet? Maria blir lovad reseersättning och en trogen pojkvän för att spela i Gimo säsongen -08. (Dessutom så slipper hon försäsongsträning).



Undra om man måste ta upp trogen pojkvän på deklarationen då? Måste ringa skattemyndigheten och fråga. Ska samtidigt passa på och fråga om man får skatta mer för dem än en otrogen, men det är det helt klart värt.



Tänkte ringa mamma nu men det är ju Bonde söker Fru och då kommer hon definitivt bli irriterad.Då kommer hon skicka pappa att svara och då hinner faxen slå igång. Jag lovar att hon kommer anmäla mig till det programmet nästa säsong om jag fortfarande är singel och då känns ju spel i Gimo nästa säsong som ett bättre alternativ.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 14 november 2007 15:27

Cyklade till Mona imorse och hade studiecirkel hos henne. Då hade jag hennes mössa på mig som jag lånat av henne. När cyklade hem sen så bytte jag mössa och tog på min inför den här säsongen inköpta Espirit mössa. Som jag hade glömt där i lördags. (Svårt att ha mössa på sig när man ska böja sig ner och spy). Och fy vad mycket varmare Monas mössa var. Höll på att frysa hårstråna av mig när jag cyklade hem med min håliga Espirit mössa. Det sa pappa redan när jag köpte den. Skulle ha lyssnat på honom då. Varför ska föräldrar alltid ha rätt? Och kommer jag verkligen bli en sådan klok förälder som alltid har rätt? Svårt att tänka mig det.


När jag kom hem hade jag fått ett brev från Akademiska sjukhuset. Ångest! Innan jag hann öppna det så hade jag själv diagnostierat mig med alla möjliga sjukdomar. (Ja ni undrar säkert om klamydia var en av dem. Tanken slog mig faktiskt. Trots att det för stunden är omöjligt. Men man tror ju alltid det värsta). Kunde andas ut när jag öppnade det. Det var en undersökning. Hade jag nu lyssnat på pappa så skulle jag ha slängt detta brev direkt.

"Vafan, de hjälper inte mig med mitt jobb så varför ska jag hjälpa dem?".

Dock är jag ju tydligen mer väluppfostrad än min far och fyllde därmed i formuläret. Men vilket j-a göra. Det handlade om luften i bostdasmiljön. Om jag inte hade torrhosta och kliande ögon tidigare så fick jag definitivt det nu när jag blev uppmärksammad på problemet i udersökningsformuläret.


Har varit så effektiv idag. Har varit kul och analyserat mina intervjuer. Känner mig med gott självförtroende och känner mig lite som att jag snart kommer bli professor i just Aspergers syndrom och arbetsmarknad. Har dock lärt mig att detta med självförtroende under C-uppsats skrivande är något som kan skifta som min hudfärg mellan sommar och vinter. Jag är totalt vit för tillfället. Min kompis Kristin som bor i England undrade om jag kunde lova en vit jul. Det kunde jag. Hon ska ju träffa mig!


På en blogg som jag ofta besöker omy.se så hamnade jag i liten diskussion med en kille. Han undrade varför Marta inte fick diamantbollen. Då jag informerade honom (det verkar ha undgått honom) att hon var från Brasilien. Det var därför hon pratade med lite brytning på galan. Priset är ju till svenska damfotbollspelare. Då ställde han en följdfråga om varför man kunde spela på Marta som vinnare på diamantbollen på unibet för en gånger pengarna. Är inte det märkligt hur spelbolaget får göra så? Jag svarade iaf att en idé var att Unibet ville tjäna lätta pengar på personer som han med väldigt dålig damfotbollskunskap och han nog inte får tillbaka sin 1000 lapp.


//Goldfish





Ovido - Quiz & Flashcards