Alla inlägg den 9 november 2007

Av Maria Thuré - 9 november 2007 23:20

Var inte så fokuserad under Idol ikväll. Så det blir inte en sådan bra bedömning av kvällens program. Man får koncentrationssvårigheter när man kollar tillsammans med en Marockan och en fd. lantis. Dessutom blev vi störda av två ligister som slängde snöboll på Monas TV-rums fönster. Mona blev förbannad och sprang efter dessa barn som inte ens var straffmyndiga. Hennes mogne lillebror frågade då Mona: Varför Mona tror att dessa barn tycker det är så roligt att kasta snöbollar på just deras fönster varje år. Om hon ev. trodde att hennes beteende hade någon inverkan. (Vilket visade prov på Sahles intelligens, han kommer nog gå i sin fars fotspår och bli lektor på Uppsala universitet).


Dessutom måste jag bara förmedla kvällens blunder (jag lovade att inte göra det men gör det iaf för det var så fruktansvärt kul). Jag kommer inte nämna vem det vad som sa det av oss tre blåsta bimbos. Det får ni lista ut själva: Någon av oss tyckte det var så märkligt att postkodsvinsterna delades ut i samma område. Hmm! Men nu vet vi iaf att postnummer kan ha någon inverkan eftersom det är det numret man vinner på.  


Christoffer fick lämna Idol idag. Det är en skam. Han hade typ tappat rösten och hela svenska folket som glömde rösta på honom har tydligen tappat hjärnan. Visst han hördes knappt genom musiken idag men han är ju så mycket bättre än Mattias.


Frågan är om Mattias kläder sponsrades av Bert Milton eftersom han var klädd i AIKs färger? Det var nog Milton och ett gäng fjortis tjejer som ringde och röstade så Mattias höll sig kvar.


Andreas var inte bra idag. Han var som en dansbandsstjärna som försökte sjunga disco. Han var ungefär lika felplacerad som en Stockholmstekare i en ladugård.


Sämst presterade Daniel. Han kan ju vara bra men idag var han så dålig. Kunde bara koncentrera mig på de fula byxorna han hade.


Marie var inte bra när hon sjöng aint nobody. Kan ha att göra med att det är just den låten min Mona har sjungit in på demo och hennes version är så mycket bättre. Ledsen Marie men där slår Mona dig med hästlängder.


Trodde det skulle bli en lugn kväll idag men ack så fel jag hade. Har ett blått knä efter att jag försökt göra en sk. Anja Pärson säl på Monas TV-rums golv. Livsfarligt. Det är inte ett fredagsnöje jag rekommenderar. Och för er som undrar. Ja jag var helt nykter men så fruktansvärt rastlös.


Johanna var så gullig att hon skjutsade hem mig (med sommardäck på). Men Johanna är en bra chaufför så jag kom hem ordentligt.


//Goldfish


Av Maria Thuré - 9 november 2007 18:38

Kul fredagkväll!?! Hamnade mitt i en träff med AS = Anonyma stickorsor. Mona rev just upp hela sin stickning. Hon skyllde på hårt garn. Jag blev nervös att jag skulle få en sticka i ögat så jag förlyttade mig från soffan till golvet. Hade hört att stickning var en socialgrej men det är tydligen bara det för pensionärer för de kan sticka och prata samtidigt. Mina vänner har inte samma rutin som ett gäng pensionärer så det är mest tyst här i rummet.


Vi var inte så onyttiga idag det blev ceasarsallad istället för pizza. Vi diskuterade Peter Forsberg i bilen. Han ska tydligen starta flygbolag nu. Han tar bara emot resenärer med Foppatofflor tydligen. Och så flyger han bara dit där han har egna golfbanor.


Ska nu få lyssna på Monas två demos. Skulle vara så kul om jag skulle kunna få lägga ut dem här. Hon är så duktig. Förresten hon borde inte ens vara här. Hon borde vara på Idol nu istället för att sitta hemma och sticka mössor. Och jag och Johanna borde sitta i Idolpubliken och bli inzomade efter Monas uppträdande.


Nu kom ett förslag om att vi ska ha en stickförfest imorgon.. ÖHH! Nej tack! Någon annan som är sugen på att dricka med mig.. mina kompisar överger mig för lite garn.


Här kommer en rebus från Johanna, den är på engelska. (Eftersom jag är så internationell och grym på engelska). Läs den högt för en kompis så kanske ni kommer på det roliga. Ring mig eller lämna en kommentar här om ni löst den. Den är skitskoj!


//Goldfish


Av Maria Thuré - 9 november 2007 16:11

Har slagit läger hos Mona för kvällen. Fick tom köpa med mitt eget toapapper för att komma in i lägenheten. Skämt å sido. Syskonen Najib hade slut så jag fick köpa med mig på vägen. Visst är det lite jobbigt att köpa toapapper. Känns som att folk börjar fantsiera runt omkring vad man ska göra med toapappret för det är så sjävklart på något vis. Tror syskonen Najib kände så också det var nog därför de bad mig ;)


Monas brorsa kom ut från hans rum nyss. När jag satt här i TV-rummet. Han blir inte ens förvånad. Knappt så vi hejar på varandra längre, för jag är som en inventarie här i deras vardagsrum och hur ofta hejar man på sin soffa varje gång man går in i sitt TV-rum.


Skriver på Monas dator nu. Den är lite känslig för beröring... så jag får inte vara härdhänt för då lägger den av. (Precis som vissa killar).


Höll på att göra bort mig på stan idag. Hade nya skor på mig, hade inte hunnit gå in dem på alla underlag. Så jag höll på att lägga en vurpa mitt på HM. Som tur var hade jag ett bord att fånga mig i efter halva fallet. Dessvärre hade jag ingen med mig som jag kunde skämta bort det hela med. Så jag log lite generat åt de åskådare som flyttat blicken till mitt håll. Och mumlade: "nya skor".


Vilket skitväder det är. Det regnar liksom inte men ändå blir man blöt på något konstigt sätt.


När jag gick till Mona sen fick jag ett mess av Johanna som löd: ska vi äta pizza idag? Och eftersom jag är en riktig vän så är det väl klart att man ställer upp på en kompis som precis kommit hem från staterna och har ett behov efter fet mat. Eller snarare som Johanna motiverade det, det tar så j-a lång tid att komma fram till vad vi ska äta. Helt sant för när vi sen kommit överrens så kommer inte maten vara färdiglagad förrän efter Idol. Känns som motiven för en pizza överväger dem emot. Det får bli en osund helg helt enkelt med alkohol och bakismat. Med start från och med idag. Vi måste ju fira att Mona skrivit sin tenta idag.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 9 november 2007 13:25

Facebook är farligt. Det tränger upp en gamla minnen som man förvarat i minnesluckebanken. Jag berättade tidigare om min karriär som filmstjärna. Under samma Eldfest som jag slog i svanskotan så blev jag alldeles nyss påmind att jag loskade på en av dem äldre tjejerna i laget. Tips till alla yngre förmågor i ett fotbollslag loska inte på era äldre lagkamrater. Det är tydligen respektlöst och ni får äta upp det hela livet. Så jag har tydligen ett till smeknamn efter den händelsen - Loskan. Det hade jag förträngt! Undra varför?!


I övrigt så vill jag bara meddela att jag tycker facebook börjar bli dött. I början var det så himla roligt och spännande. Just nu är det som att kliva ut i öken och man ser inte ett livstecken. Inte en jäkel lämnar några livstecken på min sida.  Måste försöka hitta på någon ny hobby. Någon som har något förslag?


Funderar på att ta mig ner till stan och kika lite i affärerna. Men jag orkar inte riktigt med folk just nu.. så jag får se.. Det visar sig.


Träffade på en biff utanför gymmet idag. Det var Julius han har byggt på sig rejält. Jag bara försvann när jag skulle omfamna honom. Kan vara det som skiljer SATS från Fiskis och Svettis. Muskelknuttar från motionärer.


//Goldfish numera Loskan

Ovido - Quiz & Flashcards