Alla inlägg den 28 november 2007

Av Maria Thuré - 28 november 2007 22:13

Hahaa! Pratade precis med en killkompis på msn. Det tog lång tid innan han svarade och jag kommenterade.. Shit jag trodde du dött..

Han svarade: sorry.. satte in tre kycklingfileér i ungen...

Jaha tänkte jag. Det är ju ganska vanligt agerande så här strax efter 22.00


Sen läste jag igen och såg att han skrivit ungen istället för ugnen. Och var tvungen att fråga vad det det var för stackars barn. Och att han kunnat säga att han hade ett barn innan vi började prata. För isf. vet jag inte om intresset att prata med honom på msn var lika stort hos mig. =) Dessutom i tanke på portionen så lär det ju inte vara en tvååring han födade.


Han ursäktade sig och sa att han skrivit fel. Msn kan vara bra kul ibland!


//Goldfish

Av Maria Thuré - 28 november 2007 21:48

Usch vill verkligen inte gå och lägga mig idag. Sov så oroligt inatt och drömde massor. Bland annat att det kom en stor Tsunami våg när jag åkte på 288:an från Gimo till Uppsala. Vågen bara sköljde bort mig och lilla audin. Mona analyserar det som att jag var smutsig och behövde duscha. =)


Men så här i efterhand så berodde det väl förmodligen på den stundande bilbesiktningen.


Mona kom förbi här efter spinningen. Vi tittade på kartan hur långt vi eg. ska åka dagen före nyår. Vi konstaterade att när vi kommer till Sundsvall så kan vi inte ens säga att vi åkt halvvägs. Enligt information vi fått så tar de runt 9 timmar (ev. 11 för en guldfisk). Det är typ som en Thailandsflygning. Kommer ju vara jetleged när man kommer fram. Dit går det väl bra men tänk hem. Hjälp! Vad har vi gett oss in på?


//Goldfish

Av Maria Thuré - 28 november 2007 16:23

Jag åt kokt ägg idag till lunch. Inte så märkligt med det tänker ni.. hon kanske inte bara gillar att laga mat. Vilket är sant.


Jag åt kokt ägg.. i ett snapsglas. Det är märkligt och säger ännu mer om mig. Typ att jag gillar att dricka sprit mer än vad jag gillar att äta ägg. Också sant!


Måste nog önska mig äggkoppar i julklapp. Frågan är bara av vem. Önskar man dem av farmor så går hon och köper dem på loppis. (Känns väl sådär att äta ur samma äggkopp som de använde för 60 år sedan).  Mamma har haft sina julklappar klara sen juni och frågar aldrig vad man vill ha för då blir det ingen överraskning. Shit vilka i-lands problem man har hänger över sina axlar. Dessutom så har jag och mina kompisar bestämt att vi ska skippa julklapparna i år. Julen är ju för barn och vi är (för det mesta) inga barn längre.


Jag har också handlat julklappar idag till våra största kunder i Mälby. Jag köpte sådan här färdiga korgar med massa godis. (Tror våra kära snickarkunder kommer bli besvikna. Pappa brukar alltid köpa lotter till dem. Men jag vill inte att någon ska bli miljonär på min bekostnad. De får hellre bli tjocka och sockerberoende så jag valde godis istället). Jag undrar vad alla tänkte när jag kom med en överfull kundvagn med drygt 10 godiskorgar. Undra om de trodde att jag verkligen gillade godis eller om de förstod att jag köpt det till någon annan?!?


Har städat idag också. Städat in julen och bytt gardiner! Det är så hemtrevligt här nu! Jag vet att vissa hatar när man julpyntar för tidigt. Ska snart dra iväg på gymet. Då ska jag uppmärksamma om någon granne tittar snett på mig för att jag har hängt upp julstjärnan två dagar för tidigt! Då ska jag springa ner i bilen och hämta en förtidig julklapp till dem. För att öka på deras irritation.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 28 november 2007 12:06

När jag låg i soffan igår så tänkte jag för mig själv inför dagens besök på bilbesiktningen...

Hmm vad ska jag sikta in mig på. Göra mig själv fin eller gå ner för fyra trappor och göra bilen fin. Vad ger mig bäst förutsättningar för att få besiktningen att gå igenom?

Positionen i soffan fick bli avgörande för mitt beslut. Jag valde det förstnämnda.


När jag klockan 06.57 imorse kollade mig i badrumsspegeln så ångrade jag snabbt mitt beslut. Tog på mig lite rouge och en mössa. Fick lita på att grabbarna på besiktningen gillade naturlighet.


 Gick ner och skrapade bilen. Pga mitt otroligt dåliga lokalsinne så måste jag alltid starta lågt före utsatt tid för att vara säker på att komma i tid. (Men jag tänkte 2 timmar måste väl räcka för att hitta bilbesiktningen 8 km bort). Önskar man kunde ta bussen. Då får man ju direktiv av busschauffören när man ska gå av, men det är lite svårt att ta bilen på bussen. Och mycket riktigt! När jag helt utan felkörningar kör in i Librobäck området så får jag hjärnsläpp och börjar följa skyltarna mot Sala. Vilket innebär att jag lämnar området där besiktningen ska vara. Då blir man ganska trött på sig själv! Dessutom är det inte helt lätt att vända på en motorväg. Men, men.. jag hann före utsatt tid.


Så här står det på informationslappen som man får före besiktningen:

Du är välkommen att på nära håll följa besiktningen och och ställa frågor om eventuella fel som upptäcks hos fordonet.

Hmm! Shit vad bra då kanske jag kan utföra besiktningen själv nästa år. Dock så valde jag att sitta på bänken bredvid och försöka se söt ut.


Besiktningen gick igenom utan anmärkning. Dock snurrade ena hjulet lite dåligt pga bromsarna.

"Detta kan du bara nämna när du lämnar in bilen på service".

Hallå där tänkte jag! Backa lite nu! Han tog bara för givet att jag inte kunde mecka med bilen själv eller att jag inte hade en andra hälft som var duktig med bilar. Vilka fördomar undra om det var rouget som gjorde att han tog det för givet eller min passivitet på bänken?!? Men hur han kunde ta för givet att jag inte hade en pojkvän som gått fordonsprogrammet på Boland har jag ingen aning om. Förmodligen är audi A3 en dålig bil som ingen mekaniker skulle låta sin flickvän köra i.


//Goldfish





Ovido - Quiz & Flashcards