Alla inlägg den 30 november 2007

Av Maria Thuré - 30 november 2007 14:22

Japp för er som undrar så har jag inget liv och är rätt självcentrerad. Tredje bloggen om mitt liv idag och klockan är inte ens 14.30 (Men jag är ju morgonpigg och har spenderat en ganska stor del av min fredag redan).


Värmde på ravioli i en kastrull precis i en vit bondelid munkjacka.

Hmm! Och vad kan vi nu dra för slutsatser av det?!?

(Ursäkta att jag drar slutsatser kors och tvärs men jag är lite skadad av min C-uppsats. Skriver diskussionen just nu och gillar att dra slutsatser).

Jo slutsatserna iaf..

1. Jag är inte speciellt intellektuell för...

2. .. min vita bondelid munkjacka är inte vit längre. Den har fått några batikinslag av orange.


Jag åt upp en hel burk ravioli. Är det mycket? Tror fortfarande jag har lite av elittänkande i mig när det gäller mat fast det var ett år sedan jag slutade med fotboll. Man behöver ju faktiskt inte trycka i sig en hel burk ravioli för att orka med en hockeymatch (från läktaren). Ska se Almtuna - Björklöven idag. Några av mina kommande nyårspolare spelar tydligen i Björklöven så Cia har typ tvingat med mig. =) Eller var det tvärtom? Dessutom har min pärla Johanna fixat fribiljetter till matchen!


Pappa hade ringt mig och jag hade missat det. Jag ringde upp:

"Hej pappa! Du hade ringt. Var det något speciellt du ville?"

(Här har jag ofta laddat upp mentalt för att vara datasupport. Det är ofta då han ringer).

"Nej, jag har inte ringt".

"Jo pappa det har du det står missat samtal här 08.36"

"Jaha där ser man då har jag nog glömt vad det var jag skulle säga"".

Ja vad säger man! Pappa Guldfisk! Man behöver ju inte direkt göra ett fadersskapstest på att se vem som är min pappa. Sådan far sådan dotter!


//Goldfish

Av Maria Thuré - 30 november 2007 11:52

Att jag VAR en lantis har tidigare konstaterats. Idag kan vi konstatera att jag ÄR en lantis. De generna kommer nog aldrig försvinna.


Var på stan för att uträtta några ärende. Inte så mycket folk. Kanske bara 1-2 personer efter mig i kön. Var in på en stor kedja och köpte julklapp till mamma. (Tänker inte säga var för om hon läser detta så kommer hon klura ut vad jag köpt). Då när jag betalat och fått kvitto så tar jag mina grejer och säger hejdå. Expediten kollar på mig som jag är ett ufo. Och undrar nog om jag stöter på honom. Tjejerna i kön bakom kollar också snett.


Går vidare för att utföra nästa ärende och samma procedur utspelar sig igen. Får konstiga blickar när jag säger hejdå. Har inte tänkt på det förut, men förmodligen är det kanske ett landsorts fenomen att säga hejdå när man lämnar butiken. Det gör jag oftas på mataffärer också. Är jag konstig eller bara lantis?


//Goldfish

Av Maria Thuré - 30 november 2007 09:30

Imorse kl. 8.00 bar det iväg till Mona på cykel. Jag hade lika gärna kunnat välja att cykla i Gränby ishall. Det var snorhalt! Mona och jag skulle ut och springa. Man kan ju fråga sig hur självmordsbenägna vi egentligen är? Det var ju nu rätt längesen det tog slut med våra ex. så man tycker att vi borde ha tagit oss igenom alla stadier i kristeorin. Att springa på Uppsalas gator idag är ungefär lika farligt som att ställa sig mitt på E4:an vid rusningstid utan reflex.


När jag kom till Mona så kommenterade hon min mössa som jag hittat någonstanns i en låda. En sådan här gammal skidmössa som går upp lite på höjden som var inne för något år sedan. Jag hade inte reflekterat så mycket över det men när jag senare cykla/gick hem och spegla mig i en portdörr så såg jag att mössan nog lämpade sig bättre i cykelkorgen.  


Jag är måttligt irriterad på dem som borde sköta om vägarna i Uppsala. Uppsalas alla året runt cyklare (dvs typ hela Uppsalas befolkning) måste samsas på en ungefär 10 cm bred cykelväg. För det är det enda spåret som är isfritt. För mig innebär det lite problem när mitt cykelhjul är ganska vint sedan cykelvurpan. Då blir det problem att hålla sig inom detta spår. En person som går bakom blir definitivt snurrig i huvudet att kolla på mitt bakhjul.


Så jag utfärdar en lokaltäckande varning till alla uppsalabor.. Håll er inne! Det ligger gamla penisonärer kravlande på isfläckar överallt. Och det är ju ganska energikrävande att hoppa över dem. Dessutom så finns det risk för köbildning på Uppsalas cykelvägar. När cyklister från båda håll måste samsas på den lilla stig som är isfri.


//Goldfish


Ovido - Quiz & Flashcards