Direktlänk till inlägg 24 november 2007

Väntan på Stockholm!

Av Maria Thuré - 24 november 2007 14:16

Väntar på att Mona ska hämta upp mig nu med min bil. Hahaa! Hon använder audin typ mer än vad jag själv gör. =) Vi ska se på Sirius innebandy. Sen bär det iväg till Stockholm.


Ska bli så kul att träffa Christina och jag ska inte sticka under stolen med att jag gärna träffar några av hennes polisklasskamrater. Det är så märkligt det där hur min hjärna fungerar. Då blir det som att det spelas upp en film i huvudet hur jag träffar mr right guy idag - en polisstuderande. Och sen så ser man hur vi flyttar ihop och hur han kommer hem från jobbet med sin uniform. Nästa steg är att vi skaffar villa, volvo, hund och barn. Men då kommer jag på!?! Som socionom kan man ju inte skaffa en polispojkvän.. stackars barn. Det kommer ju bli stans jobbigaste unge som vill göra revolt mot sina föräldrar. Så jag stannar mina tankar vid en rolig kväll med tjejerna. Resten blir bonus!


Har gjort checklistan inför ikväll.

*Köpt vin (Köpte en tetrapak. Mona informerade mig att det är mer vin i en sådan än en flaska. Vilket underlättade beslutet).

*Provat outfiten (Det där j-a blåmärket jag ådrog mig när jag cykla omkull blir en ful blå färgklick vid min armbåge på min övriga så vita kropp. Ska jag hänga med polisstuderande så kan jag ju lika gärna ha en lapp runt halsen där det står misshandlad).

*Målat naglarna

*Rakat bena m.m (Även om jag inte tänkte gifta mig med mannen jag träffar ikväll så kan man ju alltid hänga med rakade ben).


Tankar om nyår i Piteå
Annars är det väldigt mycket Piteå i mitt huvud nu. Ska bli så kul! (Dessutom har antalet bloggläsare ökat med 50% igår när jag lade ut en länk till Monas och min föreberedelse inför resan på gänget så håller festens hemsida omy.se).


Cia informerade mig idag att hon håller i bordsplaceringen på nyårsfesten. Jag undrar om jag ska röra något av mina fondkonton för att köpa in en bra plats hos Cia. Det kan vara viktigt! Undra hur mycket hon kräver? Måste kolla igenom hennes facebook vänner och tipsa henne om vilka jag vill ha i närheten av mig. Blir det riktigt trevligt så har ju jag och Mona alltid plats i bilen på väg hem. Dessutom så har jag ju en ledig plats i dubbelsängen. Och så vitt jag vet så har ingen reserverat den under 2008. Hmm! När jag tänker efter är det helt klart viktigt att få en bra plats på middagen.

//Goldfish



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards