Direktlänk till inlägg 14 november 2007

Varför ska föräldrar alltid ha rätt?

Av Maria Thuré - 14 november 2007 15:27

Cyklade till Mona imorse och hade studiecirkel hos henne. Då hade jag hennes mössa på mig som jag lånat av henne. När cyklade hem sen så bytte jag mössa och tog på min inför den här säsongen inköpta Espirit mössa. Som jag hade glömt där i lördags. (Svårt att ha mössa på sig när man ska böja sig ner och spy). Och fy vad mycket varmare Monas mössa var. Höll på att frysa hårstråna av mig när jag cyklade hem med min håliga Espirit mössa. Det sa pappa redan när jag köpte den. Skulle ha lyssnat på honom då. Varför ska föräldrar alltid ha rätt? Och kommer jag verkligen bli en sådan klok förälder som alltid har rätt? Svårt att tänka mig det.


När jag kom hem hade jag fått ett brev från Akademiska sjukhuset. Ångest! Innan jag hann öppna det så hade jag själv diagnostierat mig med alla möjliga sjukdomar. (Ja ni undrar säkert om klamydia var en av dem. Tanken slog mig faktiskt. Trots att det för stunden är omöjligt. Men man tror ju alltid det värsta). Kunde andas ut när jag öppnade det. Det var en undersökning. Hade jag nu lyssnat på pappa så skulle jag ha slängt detta brev direkt.

"Vafan, de hjälper inte mig med mitt jobb så varför ska jag hjälpa dem?".

Dock är jag ju tydligen mer väluppfostrad än min far och fyllde därmed i formuläret. Men vilket j-a göra. Det handlade om luften i bostdasmiljön. Om jag inte hade torrhosta och kliande ögon tidigare så fick jag definitivt det nu när jag blev uppmärksammad på problemet i udersökningsformuläret.


Har varit så effektiv idag. Har varit kul och analyserat mina intervjuer. Känner mig med gott självförtroende och känner mig lite som att jag snart kommer bli professor i just Aspergers syndrom och arbetsmarknad. Har dock lärt mig att detta med självförtroende under C-uppsats skrivande är något som kan skifta som min hudfärg mellan sommar och vinter. Jag är totalt vit för tillfället. Min kompis Kristin som bor i England undrade om jag kunde lova en vit jul. Det kunde jag. Hon ska ju träffa mig!


På en blogg som jag ofta besöker omy.se så hamnade jag i liten diskussion med en kille. Han undrade varför Marta inte fick diamantbollen. Då jag informerade honom (det verkar ha undgått honom) att hon var från Brasilien. Det var därför hon pratade med lite brytning på galan. Priset är ju till svenska damfotbollspelare. Då ställde han en följdfråga om varför man kunde spela på Marta som vinnare på diamantbollen på unibet för en gånger pengarna. Är inte det märkligt hur spelbolaget får göra så? Jag svarade iaf att en idé var att Unibet ville tjäna lätta pengar på personer som han med väldigt dålig damfotbollskunskap och han nog inte får tillbaka sin 1000 lapp.


//Goldfish





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards