Direktlänk till inlägg 14 november 2007

Glada överraskningar i mailboxen

Av Maria Thuré - 14 november 2007 20:21

Har varit på dubbelpass på Friskis. Fick skicka hem min träningskompis Mona. Hon är sjuk och tänkte träna ändå. Det går ju inte. Hon hade ju stepbrädan bredvid mig. Jag kunde ju ha blivit smittad och sjuk igen. ;)


När jag kom hem öppnade jag mailboxen och blev glatt överraskad. Hade kontaktad en person med Asperger som jag lärt känna genom mitt förra jobb (ingen av mina deltagare utan en person som föreläser om Asperger). Jag hade bett om lite information. Först kände han inte igen mitt namn. Han har svårt att lägga namn på minnet. Men när jag förklarade närmare så fick jag fick det här mejlet tillbaka:


Vad trevligt att det var du.
Vacker och intelligens i en och samma person.
Lite komplimanger så här i början.
Visste du förresten att många av oss med AS är kända för att ge komplimanger.
Och sanna sådana.
Så när jag skriver att jag tycker du är bland de vackraste kvinnor jag sett så ljuger jag inte.
Men menar inget mer med det heller.
Stöter på dig eller så.
Det vet jag inte hur man gör :)


Visst blir man glad när man får ett sådant här mejl. Det kan man leva på all i evighet och det bästa är att det just är från en person med Asperger som har svårigheter att ljuga. Jag blev jätteglad och ska läsa det varje gång jag behöver lite självförtoende.


Dessutom så hade jag fått svar från Gimo IFs kanslist. Jag hade spårat mina reseersättningspengar. Då hon dessutom lade till.


Ha det bra o hoppas att du stannar hos oss!Du kommer väl på festen den 30:e!?



Hahaa! Undra om jag ska hänvisa henne till min blogg och sedan lite fint undra. Nu har du fixat min reseräkning. Skulle det ev. finnas någon möjlighet att du även fixar en respektive till mig på festen? Då kommer jag definitivt. Är det en bra kille så ska jag även seriöst fundera på att stanna kvar i föreningen även nästa säsong. Tror ni man kan ha med det i kontraktet? Maria blir lovad reseersättning och en trogen pojkvän för att spela i Gimo säsongen -08. (Dessutom så slipper hon försäsongsträning).



Undra om man måste ta upp trogen pojkvän på deklarationen då? Måste ringa skattemyndigheten och fråga. Ska samtidigt passa på och fråga om man får skatta mer för dem än en otrogen, men det är det helt klart värt.



Tänkte ringa mamma nu men det är ju Bonde söker Fru och då kommer hon definitivt bli irriterad.Då kommer hon skicka pappa att svara och då hinner faxen slå igång. Jag lovar att hon kommer anmäla mig till det programmet nästa säsong om jag fortfarande är singel och då känns ju spel i Gimo nästa säsong som ett bättre alternativ.


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards