Direktlänk till inlägg 29 november 2007

En vanlig dag på jobbet

Av Maria Thuré - 29 november 2007 14:20

Har varit och jobbat idag. Puttrade ut hit tidigt imorse. Pga av väglaget hade det bildats en bilkö. Så mellan Lejsta och Alunda ca. 1,5 mil fick jag åka i 50 km i timmen. I Alunda så släppte det igen och vi kunde köra i ni 90 km/h. Det var jag ju givetvis jätteglad för. För då hade jag ju hela 5 km kvar tills jag var framme.


Första kunden som ringde runt 7 snåret ringer från ett behandlingshem. På ett glasmästeri är behandlinghemmen typ dem främsta kunderna som därmed uppfyller kraven för en julklapp. Denna föreståndare låter lite mer uppgiven för varje gång hon ringer. Nu hade de en aggressiv person hos sig som slagit sönder tre rutor. (Tyvärr så har jag svårt att känna mig lika uppgiven som förestånadren då det är dessa behandlingshem som under min uppväxt varit med och bidragit till min månadspeng och numera lön). Som liten blev man ju rätt utpekad när det förekommit skadegörelse på skolan i form av glaskrossning. Då var det ju inte direkt läge att omförhandla månadspengen. Då hade man ju blivit polisförhörd DIREKT!


Min brorsa tipsade föreståndaren om andra alternativ som var svårare att slå sönder. (Är man som glasmästare en bra försäljare då?) De valde dock det vanliga. De tycker nog om att ringa och småprata med mig. =)


På eftermiddagen så hade vi radion på då de informerade om planerna med rymdresor från Kiruna. Jag ropade på farmor och berättade och hon frågade seriöst om vi skulle åka.

"Javisst!" sa jag

"Om du betalar, det kostar nämligen 1,5 miljoner".

Då farmor svarade:

"Jahaa ojdå! Då får jag nog sälja bilen".

Hahha! Tänkte jag. Med de pengarna kommer vi väl typ till Skara sommarland. Då är det ju ett större äventyr att cykla i detta väglag som är nu. Ska göra det till Heidi idag. Får se om jag kommer hem levande och hel.


//Goldfish 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards