Direktlänk till inlägg 27 november 2007

Friskis tankar

Av Maria Thuré - 27 november 2007 21:46

Jag har alltid sett Friskis och svettis som lite skrämmande. Den känslan sitter kvar från när man var liten. Då hade friskis och svettis tanterna tiden före oss i sporthallen och avreagerade på oss för dem tyckte vi var för högljudda när vi väntade på att få entra hallen. Därför blev det en ganska jobbig ambivalent känsla när jag själv började gå på friskis och man fick beröm bara man gick dit ombytt. Då är man ju SÅ duktig! Man behöver inte ens bli svettig.


Idag var jag på Friskis igen efter ja vad ska man säga... hmm.. en veckas novemberlov. Var tvungen att vända när jag gick in i omklädningsrummet blev orolig att jag gått in på herrarnas. Det är ett tecken på för lång vila.


Mina kära barnvakter som brukar underhålla mig på kvällarna (Johanna och Mona) var bortbjudna på middag.


Det är alltid samma sak. Så fort uppvärmningen börjar med att koordinera armar och ben så undrar jag varför jag inte stannade kvar hemma i soffan. Dessutom så är det ju oundvikligt att se förnedringen då det är speglar överallt. När uppvärmningen sedan är över och man får börja lyfta skivstång så är utmaningen över för min del och det roliga börjar. Sedan när de jobbiga i takt övningarna kommer igen på slutet så brukar jag alltid lyckas ha bråttom iväg och gå.


En undran.. Varför har alla Friskis och svettis ledare en förkärlek till The Ark och Madonna (främst Hey you)?


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards