Direktlänk till inlägg 20 november 2007

Spontanshopande på Konsum

Av Maria Thuré - 20 november 2007 22:03

Jag och Mona kommer snart kunna ställa upp i Stockholm Maraton. Vi var ute och sprang vår vända idag också. Fortsätter jag så här så måste jag snart köpa nya löparskor.


Jag hatar verkligen när jag kollar i mitt kylskåp och kommer fram till att jag inte har någon frukost hemma. Ofta springer jag då och lufsar i min pyjamas. Det gör jag nästan alltid när jag är hemma. Jag går tom under kodnamnet pyjamas tjejen hos syskonen Eriksson. (Johanna och hennes bror Micke).


I dessa lägen känns det ungefär som en mil till Konsum. När det i själva verket är fyra trappor och 100 meter.


Det slutar alltid med att jag knatar ner iaf. För jag är ju konstant hungrig och ibland måste gå upp och äta på natten och då är ju inga affärer öppna.


Fia en gammal Gimobo arbetade förut på Konsum i Gimo nu jobbar hon här i stan på min konsum butik. Det är ganska mysigt faktiskt. Det är som att man kliver in i Konsum på Gimo. Man hälsar på Fia och känner sig som hemma och ganska trygg tills man börjar inse vad man har plockat ner i varukorgen. Hmm! Man hejdar sin arm som alldeles precis ska plocka ner ett paket Maryland cookies. Och inser att Fia har följt mitt spontanhandlande i ganska många år nu och alldelse säkert funderar på om jag lever på Maryland Cookies. Har liksom börjat köpa kakor ist. för godis. Känns på något konstigt sätt som det är nyttigare. Men helt plötsligt blir mitt spontanshoppande inte så spontant utan snarare taktiskt. Jag ser mig själv plocka i havregryn (till morgondagens gröt) och mellanmjölk. Så j-a tråkig. Vem försöker jag lura eg. småpratar lite käckt med Fia medan jag stolt plockar upp varorna på bandet.


När jag väl kommer hem plockar jag irriterat in varorna och trånar efter socker som jag valde att lämna kvar på Konsum.


Vill ni skaffa er en nyttig livstil. Bli bekant med kassörskan i närbutiken. Det är effektivt jag lovar. Men det kan få konsekvenser på humöret!


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards