Direktlänk till inlägg 19 november 2007

Knytbio

Av Maria Thuré - 19 november 2007 22:49

Pratade med Stefan på msn när jag kom hem från Mona. Han var ledig från det militära en vecka med full lön. (Shit verkar vara hårt att vara militär. Känns verkligen tryggt att försvarsmakten ger ledigt till dem som ska tränas för att försvara oss om Sverige kommer i krig).


Åkte dit för att kolla på film - American gangster. Stefan skoja till det och sa att det var bio. När jag fråga om det fanns popcorn att köpa så sa han att det var knytbio. Fick ta med mina egna popcorn. (Han handlar inte längre - äter enbart sådan här överlevnadsmat från det militära). Känner att vi verkligen har växt ifrån varandra på den punkten. =)


Jag är verkligen ingen filmtjej. Kan kolla på en halv film för att sedan komma på, men den här har ju jag redan sett. Tappar koncentrationen efter inledningstexten. Därför behöver ni inte lita på mitt omdöme, men den här filmen var skitdålig.


Dessutom fick jag jobba när jag var där. Det blev paus i bion. Fick hjälpa han hänga tvätt och vi hängde bara tvätt - ingenting annat!


Fick iaf hem ett sådant där överlevnadskit för att prova. Det är väl den närmaste lunch och middagsbjudningen jag kommer på ett tag.  Tänkte göra en blogg om överlevnadskit ätandet framöver, men jag måste ta hem kameran från Gimo först. För det måste ju dokumenteras. Ev. kanske jag spar den också om Mona följer med till Piteå. Vi kan behöva den på vår roadtrip om vi skulle bli stående längs med vägkanten. Den innehåller lite allt möjligt den där lådan men jag fick enbart huvudrätten samt chokladkakan. Han gav mig den godaste - köttgrytan. Mums! Tuggummit (stimorol) har han väl använt vid någon nödsituation när han dragit hem någon tjej från krogen och smakade öl. =)


Är det inte lite märkligt att militären har stimorol tuggummi i sitt överlevnadskit. Vad fyller det för funktion? Hur många tjejer träffar dem egentligen under sina operationer? Eller är det bara för att de ska se lite coolare ut med tugummi i munnen när man säger "upp med händerna". (Tror inte en militär säger så men iaf). Måste nog skicka in den frågan till våga fråga på Rix morgon Zoo. Tänk er en manlig officer förklara varför han tuggar stimorol tuggummi. Då skulle jag nog få en spion på mig och kanske fällas i krigsrätt för att förstöra militärens rykte om manlighet. Men vafan det kan det vara värt!


Imorgon blir det dåligt med bloggande. Är i skolan hela dagen. Det är jobbigt att vara student. Ett lektionstillfälle på nio veckor och få fullt csn bidrag. Helt otroligt!


//Goldfish




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards