Direktlänk till inlägg 18 november 2007

Singel tankar

Av Maria Thuré - 18 november 2007 21:16

Äntligen är det snart slut på den här söndagen. Som sagt jag hatar söndagar. Det är den dagen som man gör en sammanfattning av veckan och varje helg kommer fram till åh vad jag vill ha en pojkvän. Men! Jag hitta ingen denna vecka heller. Måndagen blir snarare ett nytt avstamp där man tar nya tag i jakten på mannen i sitt liv.


Mona och jag tog en av våra traditionella löpturer då vi pratar om allt mellan himmel och jord ikväll. Jag är så glad att jag har mina singelkompisar. Skulle jag inte ha dem så skulle jag nog ta första bästa kille är jag rädd. (Eller snarare behöva gå till en psykolog). Men nu har jag mina singelkompisar som gör att jag inte har någon brådska att lämna dem. Jag nämner inga vid namn. Ni vet själva vilka ni är!


Nu har vi iaf kommit fram till att vi måste klippa av navelsträngen till vårt stamhak BJ. Igår tyckte vi det var tråkigt och jobbigt där. Inte bara för att vi inte kunde ta stället i besittning som att vi ägde det som vi brukar med ett antal glas vin i strupen och att man igår blev stämplad på fötterna istället för att stämpla andra.  Utan det jobbigaste var att vi inte träffade så många vi kände där. Och det är så varje gång vi är där så känner vi så många och det är enbart dem vi pratar med. Och hur ska man kunna hitta "the right guy" bland sina bekanta? Så nu har vi lite löst bestämt att vi ska bege oss till Stockhom nästa helg för att prova vår singellycka där. Killarna där verkar iaf angelägna tyvärr på fel sätt. Cia blogga om hennes Stockholms krogbesök . Här kommer ett citat från en kille och hennes tankar om det:


“Är du en sådan tjej som man får se men inte röra?”
Och på det svara man? ” Nej jag är en tjej som du får ta hur mycket du vill på men inte titta på”. Herregud.


Hahaa! Det tyckte jag var ganska komiskt. Och jag tror faktiskt han försökte med en komplimang men misslyckades.


Samtidigt är jag mycket skeptisk till att hitta han med stort H på krogen. Men.. just nu när jag skriver C-uppsats så är det lite svårt att hitta honom någon annanstans. Ska jag hitta honom bland mina utskrifter när jag vänder blad. Eller kommer han helt plötsligt bara stå i skafferiet när jag går och tar mig en plugg cookies. Svårt att tänka mig det?!


Pratade med Kristin på skypen. Då hon frågade allas standardfråga till mig: "Hur går det med kärleken?"

 Då jag svarade att jag kommit fram att jag har väldigt svårt att bli kär.

"Oj! Har du redan kommit fram till det. Grattis! Det hade jag kunnat tala om för dig för fyra år sedan. Du har haft fyra förhållanden i ditt liv. Först var du tillsammans med Mats, sen blev du tillsammans med Stefan och sen blev du tillsammans med Mats igen och sen blev du tillsammans med Stefan".  

Hmm! Det fick mig att tänka. Shit jag har nog inte bara svårt att bli kär. Jag är nog dessutom ganska förutsägbar.


( I tanke på min förhållande historia så väcker nog detta tankar hos många. Vad Mats gör nu för tiden.. han bor i Uppsala men är sambo med en tjej).


//Goldfish









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards