Direktlänk till inlägg 17 november 2007

Linda till AIK

Av Maria Thuré - 17 november 2007 18:30

Dopet är avklarat och jag är tillbaka i stan. Ska hänga med Mona och Johanna ikväll. Ev. så går vi ut nyktra men det var lite tveksamt så det kanske bara blir till att kolla på matchen Spanien - Sverige. Jag tippar 1-1.


Apropå fotboll så blev det igår officiellt att Linda Sembrant min kompis lämnar Bälinge för att spela i AIK nästa säsong. UNT hade skrivit en ganska stor artikel om det i UNT idag men hade en liten fotnot där det stod: UNT har försökt nå Linda Sembrant för en kommentar men inte lyckats. Var därför tvungen att busa lite med Linda och postade ett kort med Linda där hon står med Bälingeflagga på några av våra gemensamma vänners funwall på facebook. Där jag ironiskt kommenterade vilken stjärna hon blivit som inte ens har tid att lämna kommentar till lokaltidningen. Jag sa att nu tillhör hon gänget med Zlatan och Se och hörs B-stjärnor.


Slutskojat nu Linda! Du gör rätt som lämnar Bälinge för din egen utveckling. Lite irriterande bara att du flyttar till Stckholm nu när jag snart är färdig med min utbildning i huvudstaden. Men jag lovar att jag kommer och hälsar på dig och du som är ganska ekonomiskt så kan jag hälsa att Swebuskortet är det billigaste alternativet mellan Stockholm och Uppsala.


//Goldfish



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards