Direktlänk till inlägg 16 november 2007

Min fredag

Av Maria Thuré - 16 november 2007 21:39

Har varit fullt upp idag, efter promenaden med tjejerna så satt jag och pluggade några timmar. Sen kom mamma in till stan. Min mamma håller på att handla klart julklapparna. (Redan tänker ni nu, och det är sant min mamma börjar handla julklappar i slutet av sommaren hon älskar julen). Kusinbarnet Emma hade skrivit en tydlig önskelista där hon noggrannt poängterat att nummer ett på listan ville hon helst ha. Nummer två sen osv. Visst kan barn vara logiska när det är något som dem tycker är viktigt? Hade lust att be mamma köpa nummer tre på listan och säga att hon missförstått.


Vi begav oss sedan till Kvantum och uppmärksammade folk som var mindre logiska. Jag planerar ju på att starta en utbildning vett och etikett i mataffären. Där ska en delkurs vara "var placerar man kundvagnen". Det finns några Ufon som tar med sig sin vagn ända till charkdisken när de gör sin beställning. Vilket gör att de ockuperar "ta själv disken". I den kursen handlar det om att upparbeta en tillit hos individerna så de litar på andra kunder så att de kan lämna sin kundvagn två meter. Så att de ska förstå att det är ingen som är intresserad av att ta deras vagn med obetalda varor för vissa personer tror ju uppenbarligen det.


Pappa kom sedan och fixade mina nya bänkskivor. Åkte med dem till Gimo för att ladda för morgondagens dop. Hilma ska ju som Mona skulle sagt dopa sig. Pappa trodde dopet var på söndag och när vi informerade honom om att så ej var fallet så sa han ja just det var ju i morgon klockan 14.00 Då jag konstaterade för honom att han inte hade ett rätt att dopet är klockan 13.00 (Enligt en Freudiansk analys så verkar han inte vilja gå).


Kollat på Idol med föräldrarna nu. Pappa hatar Idol. Han vaknar dock till i pauserna när det kommer reklam om Bonde söker fru. Han glimmar till och visar sig vara värsta relationsexperten.

"Maria, du vet han han Fredrik (han pekar på rutan) jag tycker han ska välja hon tjejen som ser lite små rolig ut. Hon som kan arbeta. Hon som också har grisar. Det tror jag skulle hålla i längden".

Pappsen han kan han. Man kanske ska ta med han på krogen. Eftersom han är så himla logisk i sitt resonemang om relationer som kan funka.


Tillbaka till Idol. Så var Amanda och Daniel bäst idag. Måste vara sensation Carola tror inte enbart på gud utan hon sa ju faktiskt att hon även tror på Daniel. Det måste vara stort. Daniel gjorde  tok bort sig när han fick frågan om vad som var störst.. att få en fråga från Ljungberg eller feedback från Carola. Hade han svarat Ljungberg på den frågan så hade han fått röster från alla som är kritiska till Carola (dvs. typ 7 miljoner av Sveriges befolkning). Han hade dessutom snott alla Mattias röster från fjortisarna som älskar Ljungberg. Nu blir det ej så och tack vare det så blir Mattias kvar ytterligare en vecka. Amanda kändes trovärdig och inte tillgjord idag.


Andreas kommer få åka hem idag. Då kommer han och Carola åka ut på turné med Livets ord. Det tror jag passar Andreas bättre än själva Idolforumet.


Sen vill jag bara avsluta med att fråga. Varför hade Daniel en städrock på sig när han övade med Carola?


//Goldfish








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards