Direktlänk till inlägg 15 november 2007

Förväntan

Av Maria Thuré - 15 november 2007 18:49

Har det någongång hänt er att ni precis har hoppat in i duschen och så hör ni att ni får ett sms på telefonen. Visst är det en jobbig känsla? Man kan liksom inte få ro i gruppen utan vill bara torka sig för att få se vem det var från. Det hände mig idag. Hade precis varit ut och sprungit med Mona och stod i duschen när jag hörde på någon svensk utmärkande dialekt.

"Hörrudu nu tror jag att det kom ett sånt där sms igen!"

Skitjobbigt! Det är som när man var liten och liksom inte kunde njuta av julmaten för man bara satt och tänkte på vad som kunde finnas i juklapparna.


Tog en snabbdusch och öppnade ett sms från Nera. Min kompis som är hemma och hälsar på i Uppsala. Hon bor i Malmö annars och spelar fotboll med LDB FC. Det är värsta vintertecknet när alla gamla kompisar kommer hem till Uppsala igen. För då märks det att dem har ledigt från fotbollen. Liksom på våren när alla vårblommor ploppar upp så ersätter dem alla gamla fotbollskompisar. Hon frågade om jag var sugen på en promenad tillsammans med Mona, Lina och henne imorgon klockan 8.00 på morgonen. Själva tidlslaget och promenaden var ju inte så lockande men jag vill ju träffa Nera.


Tyvärr så blev det ingen fika med Frisken idag. Så jag fick ingen rolig information från fotbollsgalan. Men det kanske kommer längre fram.


Har nu beslutat mig för att bege mig till Piteå på nyår. Cia håller ju i festen men om jag inte får med mina kära vänner Johanna och Mona så har jag bestämt mig för att åka själv. Norrlänningar ska väl vara gästvänliga och snälla så det blir nog inget problem. Är lite rädd bara att de ska prata så långsamt så att jag somnar före tolvslaget.


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards