Direktlänk till inlägg 13 november 2007

Bebisar, bebisar!

Av Maria Thuré - 13 november 2007 18:34

Nu har jag gjort bort mig igen. Manne en gammal klasskamrat skrev här på bloggen en lite diskret kommentar om att hon skulle bli mamma. Ni som känner mig vet att jag tycker att det är jättemysigt mad barn och blir jätteglad (dock ev. lite sotis) när jag hör om personer som ska få barn. Givetvis så slår jag därför på stora trumman när jag hör något sånt och går givetvis in på facebook på för att gratulera henne. Och varför använda den lilla diskreta personliga messagefunktionen. Nej, nej att skaffa barn är en världslig sak och hela världen ska givetvis få se min storhet att gratta henne fast jag är en bitter singel. =) Wallen är därför det rätta stället att gratulera.  Facebook är dessutom ett forum som har lite fler läsare än mina lilla blogg och dessutom ca. 100% fler av Mannes bekanta. Så för Mannes anhöriga som nu inte visste om det kan vi ju konstatera vet det nu. Guldfisken har lyckats igen! Jag hoppas bara jag inte ställt till med några släktfejder eller dylikt.


Apropå bebisar så ramade jag som stolt faster in ett kort på lilla Hilma idag på jobbet. Visst är det fascinerande det där med bebisar. Man försöker alltid hitta likheter med sig själv. Och när bebisens båda sidor av släkten möts så föregås alltid livliga diskussioner om vems näsa mun och hårfäste den lilla krabaten har. Det verkar ungefär vara lika stort som att vinna på lotto som att hitta en liknelse med sig själv hos bebisen. Förstår ni vilken dubbelmoral detta är? Man har ju alltid massa komplex för sin kropp och man sitter alltid och hittar fel hos sig själv samtidigt som man inte önskar något hellre än att finna delar hos sig själv hos bebisen. Kan någon förklara detta för mig?


Sen är det en annan sak jag undrar över som slog mig idag när jag åkte hem från jobbet. Har Falun och Uppsala en outtalad tävlan om vilken stad som ska ha flest rondeller? Någon på vägverket verkar tycka det är lika kul att planera en ny rondell som jag tycker det är att sitta framför datorn. För rondellarna i Uppsala blir bara fler och fler. Snart är de tom fler än Uppsalas alla cyklister. Börjar bli orolig för alla som har körkort verkar ha olika kunskap om hur man ska köra i en rondell. Säg inte att jag inte försökt varna er när man 2009 sitter och summerar antalet olyckor i staden och märkt att olyckorna har ökat.


//Goldfish


 
 
Ingen bild

Manne

13 november 2007 23:37

Jag skrattade bara gott och sa för mog själv "Maria maria..min lilla snurriga tös...".
Sen visade jag det för min sambo och han skrattade han med. ;o)
jag tycker bara om att folk blir glada och snart är det ju dags att trupeta ut det - så varför inte på Wallen på facebook!? ;o)
Jag fick dock snabbt skynda mig och berätta för några andra så de inte skulle surna till av ovetskap. ;o)

Du är för skön bruttan!

Kram

 
Ingen bild

Manne

13 november 2007 23:39

Ps. Jag är inte gammal....

;o)

 
Ingen bild

Maria

14 november 2007 15:54

Hahaa! Tur att din kille inte blev sur. Han verkar vara en bra grabb! =)

Och du är absolut inte gammal. Men jag har ju nya klasskompisar nu vet du och då blir du gammal i den bemärkelsen.

Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards