Direktlänk till inlägg 12 november 2007

Giftermål

Av Maria Thuré - 12 november 2007 19:25

Facebook är fantastiskt. Den sidan konkurrerar ut alla forum. Nu senast i raden UNT:s familjesida där man läser om barnfödslar och bröllop. En tjej som jag spelade med i FILM har gått och blivit Fru. Grattis Mie! Hon var en av systrarna Karlsson som fyllde mig med alkohol. Efter jag gick ut med den informationen i min blogg så ville hon givetvis byta efternamn raskt så hon inte skulle bli sammankopplad med sådana elakheter. (Men det visade ju sig i helgen att jag nuförtiden klarar av att hälla i mig sprit på egen hand). Så min blogg fyller många syften - att få folk att gifta sig är väl en ganska bra prestation för en liten guldfisk. Vad tur Mie att du bytte efternamn också. Karlsson är ju så vanligt. Andersson är mycket ovanligare. =)


Man blir ju inte ett dugg stressad så här utan pojkvän när ens gamla lagkamrater som bara är ett år äldre än en går och gifter sig. Jag får lugna mig med att mina föräldrar inte är gifta än och de har ju bara varit tillsammans sen tonåren. Så jag har några år att jobba på.


Min mamma har fått för sig att min bror kommer gifta sig i helgen kombinerat med när hans dotter Hilma döps. Jag tycker faktiskt man borde ta sådana beslut med sin syster och farmor. Speciellt i mitt fall när farmor och jag är dem enda Thuré damerna. Vi fick konkurrens när Hilma föddes. Vet inte om jag klarar av en sådan hög belastning av konkurrens på så kort tid. =) Ska nog rada upp några kriterier som man ska uppfylla för att få namnet Thuré. =)


Kom på en till sak när jag läst igenom UNT:s alternativa fotbollsgala. Kör Lasse Svensson själv mediaträning med Siriusgrabbarna eller vad är det frågan om? Att alla ständigt svarar vi tar en match i taget. Känns lite Korpen nivå. Då tar man en match i taget för man vet inte om träningsvärken har lagt sig melllan matcherna. Men hallå i superettan borde man väl ha lite längre utsträckta mål än 90 minuter? Jag är frivillig om de behöver en mediatränare. Det enda kriterie jag har är att jag blir bjuden på lagfesterna och gratis inträde på matcherna (inte på ståplats). Från och med den 18 januari så kan jag bidra med mina tjänster.


//Goldfish


 
 
Ingen bild

Manne

12 november 2007 21:35

jag och Jocke är inte gift..,men nog skall vi ha barn allt! :o)

Kram kram

 
Ingen bild

Fru Andersson

12 november 2007 23:12

Du är för söt du "Ture". Kan ju meddela att din blogg är lika beroende framkallande som facebook...=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards