Direktlänk till inlägg 9 november 2007

Har svenska folket tappat hjärnan?

Av Maria Thuré - 9 november 2007 23:20

Var inte så fokuserad under Idol ikväll. Så det blir inte en sådan bra bedömning av kvällens program. Man får koncentrationssvårigheter när man kollar tillsammans med en Marockan och en fd. lantis. Dessutom blev vi störda av två ligister som slängde snöboll på Monas TV-rums fönster. Mona blev förbannad och sprang efter dessa barn som inte ens var straffmyndiga. Hennes mogne lillebror frågade då Mona: Varför Mona tror att dessa barn tycker det är så roligt att kasta snöbollar på just deras fönster varje år. Om hon ev. trodde att hennes beteende hade någon inverkan. (Vilket visade prov på Sahles intelligens, han kommer nog gå i sin fars fotspår och bli lektor på Uppsala universitet).


Dessutom måste jag bara förmedla kvällens blunder (jag lovade att inte göra det men gör det iaf för det var så fruktansvärt kul). Jag kommer inte nämna vem det vad som sa det av oss tre blåsta bimbos. Det får ni lista ut själva: Någon av oss tyckte det var så märkligt att postkodsvinsterna delades ut i samma område. Hmm! Men nu vet vi iaf att postnummer kan ha någon inverkan eftersom det är det numret man vinner på.  


Christoffer fick lämna Idol idag. Det är en skam. Han hade typ tappat rösten och hela svenska folket som glömde rösta på honom har tydligen tappat hjärnan. Visst han hördes knappt genom musiken idag men han är ju så mycket bättre än Mattias.


Frågan är om Mattias kläder sponsrades av Bert Milton eftersom han var klädd i AIKs färger? Det var nog Milton och ett gäng fjortis tjejer som ringde och röstade så Mattias höll sig kvar.


Andreas var inte bra idag. Han var som en dansbandsstjärna som försökte sjunga disco. Han var ungefär lika felplacerad som en Stockholmstekare i en ladugård.


Sämst presterade Daniel. Han kan ju vara bra men idag var han så dålig. Kunde bara koncentrera mig på de fula byxorna han hade.


Marie var inte bra när hon sjöng aint nobody. Kan ha att göra med att det är just den låten min Mona har sjungit in på demo och hennes version är så mycket bättre. Ledsen Marie men där slår Mona dig med hästlängder.


Trodde det skulle bli en lugn kväll idag men ack så fel jag hade. Har ett blått knä efter att jag försökt göra en sk. Anja Pärson säl på Monas TV-rums golv. Livsfarligt. Det är inte ett fredagsnöje jag rekommenderar. Och för er som undrar. Ja jag var helt nykter men så fruktansvärt rastlös.


Johanna var så gullig att hon skjutsade hem mig (med sommardäck på). Men Johanna är en bra chaufför så jag kom hem ordentligt.


//Goldfish


 
 
Ingen bild

Manne

10 november 2007 02:33

när skall du klämma ut svaret på rebusen?+ flake, pea, chair, ten?? What??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards