Direktlänk till inlägg 7 november 2007

Jag har varit en filmstjärna

Av Maria Thuré - 7 november 2007 08:10

Som sagt jag har varit en filmstjärna, det var typ 8 år sedan eller något sånt. Igår blev jag återigen det, genom det härliga forumet - facebook. En av mina fd lagkamrater hade gjort i ordning en grupp för oss som spelat i FILM SK. Det var en härlig tid. Det var en tid då jag inte bara var filmstjärna utan även benämndes som jättelöfte och fotbollstalang i Arbetarbladet och Östhammars nyheter. Nu kan man ju säga att den tiden är passé.


Det jag minns från de 1,5 år som jag spelade där var inte det fotbollsmässiga utan så j-a kul vi hade tillsammans. Jag, Lisa och Emma pendlade från Gimo till FILM. Jag minns hur vi satt och fulade oss och sjöng till Ronny Ragge och Nationalteatern på hemvägen. En gång fick jag och Lisa också för oss att cykla fram och tillbaka till träningen. Den träningen kan ju knappast gått till historien som vår bästa. 2 mil i ryggen innan passet och sedan 2 mil hem också. Vilka idioter vi va!


Det var även med det Filmgänget som jag hade min första fylla. (Förstår inte hur mamma kunde låta mig gå på dem där lagfesterna jag var ju bara barnet och Systrarna Karlsson och dem andra tjejerna i laget fyllde mig som att det var mjölk jag drack). Jag lärde mig snapsvisor när mina klasskamrater fortfarande övade på den blomstertid nu kommer och Ida Sommarvisa till skolavslutningarna.


Vi hade två tränare som hette Bosse och Bosse. De var som bananerna i pyjamas och vi kallade dem B1 och B2. Den ena "Bossen" hade en son som köpte en grodor som han döpte efter spelarna i laget. Min groda fick heta Ture. (Har funderat över det här sen dess. Ska man vara stolt över detta? Eller är det förnedrande att få en groda döpt efter sig?)


Jag har fortfarande ett minne från den här tiden. Jag har ett litet ärr bak på svanskotan. Man kan ju tro att jag ev. fick det under en fotbollsmatch men givetvis så fick jag det under en av våra fester. Jag ramlade i ett dike under Eldfesten och slog hål på byxorna och skar upp mig bak på svanskotan. (Ja jag var en sådan där fjortis fyllis då som man skäms och blundar för under sista april här i Uppsala).


Jag och Lisa pratade löst om att styra upp en reunion. Det svåra blir ju att hitta en barnvakt halva laget verkar ju ha skaffat barn. Men, men det ordnar sig.


Nu ska jag leta reda på min gamla FSK mössa för att hedra mitt medlemsskap i "Vi som har spelat i FILM SK".


//Goldfish




 
 
Ingen bild

Mie

8 november 2007 14:47

Du ska nog vara stolt över att en groda är döpt efter dig =)

 
Ingen bild

Maria

8 november 2007 17:56

Hahaa! Om jag inte missminner mig så var det en groda som döptes till Mie med! ;)

 
Ingen bild

Jessica

8 november 2007 21:34

Din mamma trodde naturligtvis att du var i goda händer, och det kan man ju inte anklaga henne för. En god uppfostran var vad du fick ;)

 
Ingen bild

Maria

8 november 2007 22:15

Hahaa! Jessica men jag kan tyvärr inte skriva under på att det var god uppfostran som jag fick av er - det kallas minnesluckor. men förmodligen för jag är en jävel på festa nu iaf. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards