Direktlänk till inlägg 6 november 2007

Foppa hockeypensionär - välkommen i gänget.

Av Maria Thuré - 6 november 2007 14:52

Min mamma har samlat allting som har skrivits om mig och min bror i media. (Dvs hon har ju inte direkt behövt gå ner i arbetstid för att hinna klippa ur tidningsartiklar ur tidningen).


Däremot så undrar jag om typ Peter Forsbergs mamma gjort detsamma? Hon måste ju isf vara försäljarna som säljer tidningsurklippsböcker främsta kund. Jag bloggade för ett tag sedan om Foppas comeback och frågade lite ironiskt för vilken gång i ordningen. I tanke på det som står i tdningarna nu så känns det lite som att min ironi var befogad. Hur många gånger har karln inte anslutit till landslaget och varit tvungen att lämna truppen? Jo så många gånger att majoriteten av dem artiklar som Mamma Foppa samlat i boken om Peter har rubriken: "Foppas karriär är över?".


Den grabben verkar vara rädd för att bli hockeypensionär. Men Foppa mellan dig och mig så kan jag säga att jag också tyckte att det var lite läskigt att lämna ishockeyn. Jag slutade nämligen med hockey vid 9 års ålder efter en intensiv karriär. (Då fick jag inte längre duscha med killarna så jag lessnade).


Men om det känns lättare att sluta så är du jätte välkommen att ansluta till Monas och min idrottspensiönärs förening. För dig så kan det väl räcka med ett par Fobba skor i medlemsavgift. Vi sysslar med alla möjliga aktiviteter så långt ifrån idrottsarenor som möjligt. Mestadels så ligger träffarna på lördagkvällar på Birger Jarl. Årsmötena brukar vi lägga utomlands en vecka eller två om somrarna. Och vi är inte främmande för en tur till USA detta år. Det sägs att du har en del bekanta där.  


Känner att det snart kommer bli ett sådant tryck på vår idrottpensionärsförening så vi ev. måste anställa en kanslist som kan hålla koll på det administrativa. Någon som är sugen på tjänsten så hör av er.


//Goldfish


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards