Direktlänk till inlägg 4 november 2007

Lugn kväll igår

Av Maria Thuré - 4 november 2007 10:25

Då var det återigen söndag och jag sitter och äter äggmacka. Känns skönt att vakna pigg och alert utan alkohol i kroppen.


Blev en lugn kväll igår var hemma hos Johanna och åt lasagne tillsammans med Mona och deras kompis Gee. Johanna hade shoppat ett helt berg större än Kebnekaise av kläder. Kvällen var jättetrevlig. Eftersom Johanna varit i USA så höll vi det på lite amerikansk nivå och Gee konstaterade att vi åt ladies sucker när vi tryckte i oss dammsugare till fikat.


Pratade med Julius igår. Han hade köpt lägenhet i Salabacke. Jag bjöd in mig själv på hans kommande inflyttningsfest. Han var väl lite tveksam om han skulle våga ha det då han var rädd att bli vräkt med detsamma. Jag gillar tveksamma människor. Då blir det ett mission att försöka övertala dem.


Innan jag åkte dit så märkte jag att Kristin (min kompis som bor i England) hade gjort små indelningar av hennes facebooks vänner. Hon måste ha tappat hjärnan eller någonting för hon hade kategoriserat mig som smart. Var tvungen att fråga henne hur hon tänkte. Då hon snabbt konstaterade hahaa! Ta inte åt dig alltför mycket du ser väl i vilken konkurrens du utmanas av bland mina vänner. =) Jag köpte den förklaringen och skrev att jag var på väg till Johanna som hon också delat in i smart. Jag förklarade det med att när man är så smart så míg så måste man ju välja sitt umgänge på lördagkvällar med omsorg. För att bli tillräckligt intelektuellt stimulerad så måste man välja andra smarta personer att umgås med. Så man kan diskutera matematiska termer, jordens undergång och andra intelektuella saker. Det var väl ungefär på den nivån kvällens samtalsämnen hamnade ;).


Nu ska jag plugga lite kort innan jag ska bege mig till Allianshallen med Mona och Johanna och se på Sirius innebandy.


//Goldfish



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards