Direktlänk till inlägg 2 november 2007

Vad gömmer Sam under kepsen?

Av Maria Thuré - 2 november 2007 21:42

Av tradition så fortsätter jag väl med att vid detta tidslag på fredagarna bedöma Idolinsatserna.


Först ut ikväll var Mattias. Ganska tråkig insats. Kändes som att han var på studiebesök på ett ålderdomshem och skulle roa dem med en liten sång. Han sjöng så försiktigt, man bara väntade på att han skulle sjunga ut. Det var som han inte vågade för han var rädd att spräcka dem stackars pensionärernas hörapparater. Den grabben skulle behöva följa med mitt tjejgäng ut på krogen. Då skulle han få lära sig att ta plats.


Stoffe (jag skriver det för jag har ingen aning om hur hans namn stavas). Skön låt men inte så man hoppar av glädje direkt. En bra låt att skutta omkring i sin pyjamas i på kvällarna. Jag fick en alldeles ny pyjamas av Johanna idag. Den var så skön. Har skuttat omkring i den hela kvällen. Tack sweetie! Det var så mycket roligare än Stoffes framträdande.


Daniel! Hur fan kan man välja att sjunga en Britney Speras låt till sitt fotbollslag? Det är mot alla fotbollens oskrivna regler. Trots att dina lagkamrater spelade nöjda efter uppträdandet så undrar jag om dem inte redan på tåget hem planerar din utkilning från klubben. De brukar inte vara roliga!


Marie hon var så fin idag. Blir mållös av henne. Dok så undrar jag var hennes bästa kompisar och andra kompisar är? Hon pratar om att dem ska vara där, men kamerorna filmar alltid hennes pappa. Och idag valde hon att sjunga för sin gamla musiklärare som dem filmade istället? Efterlysning! Marie är grym! Ni kompisar som försvann i och med hennes medverkan i Big Brother kom tillbaka.


Amanda var bäst idag! Så fort hon öppnade munnen idag så var jag fast i soffan. Brukar annars planera att hämta något att dricka vid hennes framträdanden. Dessutom tar jag tillbaka litegrann av det jag sagt tidigare att hon är seg. Hon är nog bara märklig och cool. (Att jag ändrat mig kan bero på hennes ena brorsa som var så snygg). Dock måste jag informera er om att delar av Amandas framträdande skymdes av min pappa som försökte leka TV-reparatör och ställde sig precis framför TV:n. Bara för att han är glasmästare så tror han tydligen att man kan se igenom honom.


Sam verkar ha käkat Vicks hela veckan och var faktiskt bra denna gång. Men vilket klister använder han för att hans kepsar ska sitta kvar dygnet runt? Duschar han i en huvudbonad? Och hur gör han när han tar hem en tjej eller en kille (börjar faktiskt bli tveksam i hans fall) från krogen. "Självklart tar jag av mig kallingarna, men är det okej om jag ha kepsen på"? Föreställ er detta med hans hesa röst dessutom. Ska genast lägga in en fråga på facebook vad Sam har hunder sin keps?


Andreas hade klivit ut från en vanlig gudstjänst och äntrat en lite hippigare frikyrka där det okej att använda jeans. Blir inte riktigt klok på honom. Tycker hans framträdanden är lite nördiga men sen efteråt och han öppnar munnen i en intervju med Jihde så kan jag inte mer än att tycka om honom. Kan nästan satsa hela mitt csn bidrag på att han kommer vara med i melodifestivalen en dag.


Mattias åker ut idag.


Mina föräldrar tyckte att kvällens höjdpunkt var när grisbonden Petter sjöng en truddelutt. Det säger väl lite om deras musikkunskap och kanske även min.


//Goldfish






 
 
Ingen bild

Manne

3 november 2007 02:42

vet du, tänkte på dig när jag såg Andreas uppträda idag "ha, han ser inte ut som på G till gudstjänst!!" hahhaa..nu vet jag att han såg frikyrklig ut..jag dööööööör! ;o)
Idag grät jag många tårar under maries framträdande..mamma mia..vilken sötnöt hon är!!!
Matias, så tråkigt att klockorna stannade. Daniels låt var en ripoff på Travis tolkning av Brittans tunes. Tönt!
Amanda...njah...
Andreas...jag vill att han sjunger uuuuuuuuuuuut! han skulle kunna rocka de frikyrkliga brallorna av sig om han släppte lös allt ÖS han har i sin strupe!!!!!
Stoffe,...jajoo..lät bra idag.
Finns det någon kvar?
Ajo, Sam som faktiskt sjöng bra....nämen DÅ åker han u??

Oki oki..nu sova!!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards