Direktlänk till inlägg 1 november 2007

Pensionärsmagnet

Av Maria Thuré - 1 november 2007 19:09

Vilken utveckling som skett. Häromdagen undrade min farmor varför jag skrev 4H på fakturorna. "Det står för timme (hour) farmor" sa jag. "Vi fick lära oss det i skolan på matten". Min farmor suckade. "Ja herregud allting ska bli så amerikaniserat och internationellt". Ja du farmor tänkte jag om du tyckte den utvecklingen var för mycket så ska du bara veta vilka utvecklingar som sker...


Idag köpte jag för första gången en bussbiljett på sms. Hur coolt och smidigt är inte det. Man stiger bara på och visar sms:et för busschauffören. När jag kom fram till min intervjuperson i Gottsunda och berättade det så sa hon: "Hahaa, tänk vad roligt om du hade råkat visa ett sms som du fått av nån, där det stod. Tjena snygging! Vi ses ikväll vid 19.00 Jag längtar". Jga blev helt tyst och började fundera om jag verkligen hade visat rätt mess.


Sen när hennes ord smält in lite så tog jag det som ett flirttips. Tyvärr så måste jag ärligt säga att det inte är många busschaufförer i Uppsala som attraherar mig. De är på tok för gamla. Men det skulle ju vara kul om någon gjorde det misstaget.


Jag undrar allvarligt vad jag utstrålar för något speciellt när jag sitter på bussar. Personer över 60 drar sig alltid som en magnet till mig. Finns det inget tvåsitssäte kvar så väljer pensionärer 99 av 100 gånger att sätta sig bredvid mig. Idag fanns det tom lediga tvåsitssäten men en gammal tant valde ändå att slå sig ner bredvid mig. Och alltid börjar dem prata. Idag diskutera vi Asptrappor som dem håller på att konstruera i Fyrisån. Mycket intressant.


Likadant är det när jag jobbar i Mälby. Där är det mestadels gamla tanter som kommer in och ramar in sina broderier. Då ska jag ofta komma ut från kontoret för att ge min åsikt. Kan inte låta bli att leka med tanken om vad jag skulle ha för roll i världen om den enbart skulle bestå av gamlingar?! Känns lite tungt dock att det inte är så länge till jag får vara populär.


Samtidigt borde jag kunna använda detta i min jakt på kärleken. Jag måste se till att dejta så länge att jag får tillfälle att träffa killens mor- och farföräldrar. Men med min tur så skulle det väl visa sig att när man kommer till det stadiet så är väl killens alla mor- och farföräldrar döda.


I mitt förra förhållande så gick det bra. Stefans farmor gillade mig. Så mycket att hon alltid brydde sig om att fråga om jag ville ha lös eller hårdkokt ägg. När jag svarade hård. Så bestämde hon alltid sig för att göra löskokt iaf för det var ju det Stefan och hon gillade. Det tyckte jag var charmigt! Hahaa! Trots detta tror jag faktiskt hon gillade mig för jag fick ett jättefint och värdefullt smycke av henne. Det har jag faktiskt kvar.


//Goldfish




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards